| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Klasik Türk Edebiyatında Sosyal Hayat | ITS 528 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KENAN MERMER |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | - |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Klâsik Türk Edebiyatının sosyal, kültürel ve dinî unsurlarla olan karşılık ilişkisinin yaşanan ve yazılan hayat tecrübeleriyle birlikte öğretilmesi |
| Dersin İçeriği | Klasik Edebiyatın içerik özelliklerinin, dinî-sosyal ve kültürel boyutlarıyla beraber incelenmesi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Klâsik Türk Edebiyatının içerik özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Klasik Türk Edebiyatında dinî ve kültürel unsurların sosyal hayatla ilişkisini anlamlandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 3 | Klasik Türk Edebiyatında Osmanlı günlük hayatının ve din algısının rolünü kavrar. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Klâsik Türk Edebiyatının, birçok millî kültür unsuruna yer verdiği konusunda analizler yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Klasik Türk Edebiyatına yansıyan adet ve inanışlar hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, | |
| 6 | Dinî, sosyal ve kültürel unsurlarla harmanlanan Klasik Türk Edebiyatından bir kaynak olarak yararlanma yollarını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Klâsik Edebiyatın İçerik Özellikleri | |
| 2 | Klâsik Edebiyatın Estetiğinde Sosyal ve Kültürel Unsurların Yeri | |
| 3 | Günlük Hayat-Edebiyat İlişkisi | |
| 4 | Klâsik Edebiyat Muhtevasında Sosyal Unsurlar | |
| 5 | Klâsik Edebiyat Muhtevasında Kültürel Unsurlar | |
| 6 | Klâsik Edebiyatta Osmanlı Geleneği | |
| 7 | Millî Kültür-Edebiyat İlişkisi | |
| 8 | Klâsik Edebiyat-Örf İlişkisi | |
| 9 | Klasik Edebiyat-Din İlişkisi | |
| 10 | Klâsik Edebiyat Belleğine Yansıyan Âdet ve İnanışlar | |
| 11 | Osmanlı Tarihi ve Geleneğiyle Klâsik Edebiyatın İlişkisi | |
| 12 | Sosyo-Kültürel Bir Kaynak Olarak Klâsik Edebiyat | |
| 13 | Klâsik Edebiyatın Dinî Muhtevası | |
| 14 | Klasik Edebiyatta Nazım ve Nesir Geleneğinin Sosyolojik Karakteri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | - |
| Ders Kaynakları | 1.Nejat Sefercioğlu (1990), Nevî Dîvânının Tahlili, Kültür Bakanlığı Yay., Ankara. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; | X | |||||
| 2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; | X | |||||
| 3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; | X | |||||
| 4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; | X | |||||
| 5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
| 6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; | ||||||
| 7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; | ||||||
| 8 | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; | ||||||
| 10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Klâsik Türk Edebiyatının içerik özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
| 2 | Klasik Türk Edebiyatında dinî ve kültürel unsurların sosyal hayatla ilişkisini anlamlandırır. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 3 | Klasik Türk Edebiyatında Osmanlı günlük hayatının ve din algısının rolünü kavrar. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 4 | Klâsik Türk Edebiyatının, birçok millî kültür unsuruna yer verdiği konusunda analizler yapar. | 2 | 0 | 0 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
| 5 | Klasik Türk Edebiyatına yansıyan adet ve inanışlar hakkında bilgi sahibi olur. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 6 | Dinî, sosyal ve kültürel unsurlarla harmanlanan Klasik Türk Edebiyatından bir kaynak olarak yararlanma yollarını kavrar. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 13 |
| 2. Ödev | 13 |
| 3. Ödev | 14 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 3 | 15 | 45 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||