| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Geleneksel Türk Sanatları Tarihi | ITS 516 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYŞE ÜSTÜN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Osmanlıdan günümüze geleneksel Türk sanatlarının tarihini incelemek. |
| Dersin İçeriği | Osmanlı sanatında bezeme, cilt, hat ve minyatür sanatları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türk sanatlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Sanat dallarının tarihlendirir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 3 | Selçuklular Dönemi Cilt Sanatını bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 4 | Erken Osmanlı Dönemi ve 15.Yüzyıl Cilt Sanatını bilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 5 | Anadolu’da Türk Tezhibinin Erken Örneklerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Cumhuriyet Dönemi Tezhip Sanatını bilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Osmanlı Devri Çini ve Seramik Sanatı | |
| 2 | Batılılaşma Dönemi Çini ve Seramik Sanatı | |
| 3 | Günümüz Çini ve Seramik Faaliyetleri | |
| 4 | Selçuklular Dönemi Cilt Sanatı | |
| 5 | Erken Osmanlı Dönemi ve 15.Yüzyıl Cilt Sanatı | |
| 6 | Anadolu’da Türk Tezhibinin Erken Örnekleri | |
| 7 | XV-XVII. yüzyıllarda Tezhip Sanatı | |
| 8 | XVIII. YüzyılTezhip Sanatı | |
| 9 | Cumhuriyet Dönemi Tezhip Sanatı | |
| 10 | Osmanlı’da hat ve hattatlar | |
| 11 | Anadolu’da İlk Türk Resminin Örnekleri | |
| 12 | Erken Osmanlı Minyatürleri | |
| 13 | Osmanlı Sarayında Nakkaşların Yeri ve Ünlü Nakkaşlar | |
| 14 | Minyatürde Batı Etkisi ve Günümüzde Minyatür |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | ARIK,O.-ARIK,R., Anadolu Toprağının Hazinesi Çini Selçuklu ve Beylikler Çağı Çinileri,Kale Gurubu Yayınları, İstanbul 2007. TAŞKALE, Faruk, “Kerim Silivrili’nin Ardından”, İBB Yay., İstanbul, 2008, S:5, sh. 86-93. ALTUN,A.-DEMİRSAR ARLI,B.,Anadolu Toprağının Hazinesi Çini Osmanlı Dönemi,Kale Gurubu Yayınları, İstanbul 2008. BİROl,İ.A., Türk Tezyini Sanatlarında Desen Tasarımı,Kubbealtı Kültür ve Sanat Vakfı Yayını,İstanbul 2008. Hat ve Tezhip Sanatı; Editör:Ali Rıza ÖZCAN, T.C.Kültür Bakanlığı Yayını,Ankara |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; | X | |||||
| 2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; | X | |||||
| 3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; | X | |||||
| 4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; | X | |||||
| 5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
| 6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
| 7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; | X | |||||
| 8 | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türk sanatlarını bilir. | ||||||||||
| 2 | Sanat dallarının tarihlendirir. | ||||||||||
| 3 | Selçuklular Dönemi Cilt Sanatını bilir. | ||||||||||
| 4 | Erken Osmanlı Dönemi ve 15.Yüzyıl Cilt Sanatını bilir. | ||||||||||
| 5 | Anadolu’da Türk Tezhibinin Erken Örneklerini bilir. | ||||||||||
| 6 | Cumhuriyet Dönemi Tezhip Sanatını bilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Seminer) | 3 | 20 | 60 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||