| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Geleneksel Türk Sanatları | ITS 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYŞE ÜSTÜN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türk Kültür ve Medeniyeti sürecinde gelişen gelenekli sanatlarla ilgili olarak genel bilgiler vermek. |
| Dersin İçeriği | Dokuma, İşleme, ahşap işleri, taş, maden ve kalem işi, çini, seramik ve cam. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Gelenekli sanatlarla ilgili süreci bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Kullanılan teknik ve Üslupları bilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 3 | Ahşap İşleri, Kündekârî ve çeşitlerini bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 4 | Kalem İşi, Malakârî, alçı yüzey üzeri uygulamalar yapar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 5 | Çini Sanatında Kullanılan teknikler ve Üslupları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Taş, tuğla ve mermer, kullanıldığı yerler ve teknikleri bilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dokuma | |
| 2 | Kumaş ve işleme | |
| 3 | Ahşap İşleri, Kündekârî ve çeşitleri, teknikler | |
| 4 | Ahşap işlerinin kullanıldığı yerler: Kapı ve Pencere Kanatları, | |
| 5 | Minberler, Kürsüler, Rahleler | |
| 6 | Taş İşçiliği | |
| 7 | Taş, tuğla ve mermer, kullanıldığı yerler ve teknikler | |
| 8 | Maden sanatı, Malzeme ve Teknikler | |
| 9 | Silahlar | |
| 10 | Kalem İşi, Malakârî, alçı yüzey üzeri uygulamalar | |
| 11 | Ahşap üzeri kalem işleri, deri üzeri kalem işleri | |
| 12 | Çini ve Seramik Sanatı | |
| 13 | Çini Sanatında Kullanılan teknikler ve Üsluplar | |
| 14 | Bezeme Üslubu ve Nakış |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | MERİÇ, Rıfkı Melûl, Türk Nakış San’atı Tarihi Araştırmaları, Ankara, 1953, |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; | X | |||||
| 2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; | X | |||||
| 3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; | X | |||||
| 4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; | X | |||||
| 5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
| 6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
| 7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; | X | |||||
| 8 | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Gelenekli sanatlarla ilgili süreci bilir. | ||||||||||
| 2 | Kullanılan teknik ve Üslupları bilir. | ||||||||||
| 3 | Ahşap İşleri, Kündekârî ve çeşitlerini bilir. | ||||||||||
| 4 | Kalem İşi, Malakârî, alçı yüzey üzeri uygulamalar yapar. | ||||||||||
| 5 | Çini Sanatında Kullanılan teknikler ve Üslupları bilir. | ||||||||||
| 6 | Taş, tuğla ve mermer, kullanıldığı yerler ve teknikleri bilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 55 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
| 2. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
| 3. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Seminer) | 3 | 20 | 60 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||