| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Folklor ve İlk Dön. İsl. Tar. Çalışm. İçin Önemi | ITS 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. LEVENT ÖZTÜRK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | - |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İlk dönem İslam tarihini, sosyal tarih çalışmaları perspektifiyle inceleme ve interdisipliner çalışma yetisi kazanma |
| Dersin İçeriği | Folklor Kuramları, İlk Dönem İslam Tarihi'nin Folklor Kuramları Bağlamında İncelenmesi, Sosyal Hayatla İlgili Materyallerin İrdelenmesi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Hz. Peygamber ve Dört Halife dönemlerinde siyasi tarih ile sosyal tarih arasındaki ilişkiyi kavramak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | İlk Dönem İslam tarihinin gündelik hayat tarzı ve sosyal hayat görünümleri hakkında bilgi sahibi olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, | |
| 3 | Fetihlerle ortaya çıkan sosyal değişimi ve hayat tarzını analiz edebilmek | Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
| 4 | Tarih bilimine yardımcı bilimler hakkında bilgi sahibi olmak ve interdisipliner çalışma yöntemlerinde beceri kazanmak | Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | Tarih çalışmalarında obje ve materyal merkezli tarih yazımını kavramak | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Folklor Kavramı, Folklor Kuramları | - |
| 2 | Folklorun Konusu, Metodu ve Problemleri | - |
| 3 | Folklor Tarih İlişkisi | |
| 4 | İlk Dönem İslam Tarihi Malzemelerine Folklor Bilimi Açısından Genel Bir Bakış ve Disiplinlerarası Çalışmalar Bağlamında Birbirine Katkısının Analizi | - |
| 5 | İlk Dönem İslam Toplumlarında Folklorik Yapının Tespiti İçin Bazı Örneklemelerin Ele Alınması | - |
| 6 | Sosyo Kültürel Yapı: Halk İnançları, İnanılan Değerler | - |
| 7 | Sosyo Kültürel Yapı: Eğlence Hayatı | - |
| 8 | Sosyo Kültürel Yapı: Müzik ve Müzik Aletleri | - |
| 9 | Sosyo Ekonomik Yapı: Ticaret, Üretim ve Pazarlama | - |
| 10 | Sosyo Ekonomik Yapı: Tarım ve Yemek Kültürü | - |
| 11 | Mimari Yapı: Ev, Ev Hayatı ve İnşaat Teknikleri | - |
| 12 | Günlük Hayatta Bilim ve Tekniğin Yeri, Matematik, Astronomi, Tabiat Kanunları İle İlgili Kabul Edilen Değerler | - |
| 13 | Erken Dönem İslam Toplumunda Folklorik Tıp, Halk Sağlığı, Çevre Kültürlerle Arasındaki İlişki | - |
| 14 | Folklorik Yapı Bağlamında İlk Dönem İslam Tarihinin Yeniden Kurgulanması | - |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Bütün Yönleriyle Asr-ı Saadet´te İslam (2006), İstanbul: Beyan Yayınları. |
| Ders Kaynakları | [2] Tan, Nail (1985), Folklor, İstanbul. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; | X | |||||
| 2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; | X | |||||
| 3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; | X | |||||
| 4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; | X | |||||
| 5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
| 6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
| 7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; | X | |||||
| 8 | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Hz. Peygamber ve Dört Halife dönemlerinde siyasi tarih ile sosyal tarih arasındaki ilişkiyi kavramak | 3 | |||||||||
| 2 | İlk Dönem İslam tarihinin gündelik hayat tarzı ve sosyal hayat görünümleri hakkında bilgi sahibi olmak | 3 | |||||||||
| 3 | Fetihlerle ortaya çıkan sosyal değişimi ve hayat tarzını analiz edebilmek | 4 | |||||||||
| 4 | Tarih bilimine yardımcı bilimler hakkında bilgi sahibi olmak ve interdisipliner çalışma yöntemlerinde beceri kazanmak | 4 | |||||||||
| 5 | Tarih çalışmalarında obje ve materyal merkezli tarih yazımını kavramak | 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 141 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||