| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Çevre Ekonomisi ve Vergileme | MLY 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | yoktur  | 
                                
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAKAN YAVUZ | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. TUNAHAN DEĞİRMENCİ  | 
                                
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Bu derste çevre ekonomisi ve vergileme ile ilgili derinlemesine bilgiler verilmesi amaçlanmaktadır.  | 
                                
| Dersin İçeriği | Bu derste çevrenin önemi, ekonomik yapısı, kirlenme ve temizleme maliyetleri, dışsallıkları ve çevre duyarlılığı için nasıl bir mali politika izlenmesi gerektiği gibi ileri düzey konulara değinilecektir.  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Çevre Sorunlarını ve bu sorunlara çözüm amacıyla uygulanan Çevre Politikalarını öğrenir ve yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Çevre Kirlenmesinin Ekonomik Anlamı ve Toplumsal Refah Üzerindeki Etkilerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Çevre ile ilgili dışsallıkları anlar ve bunların garklı çözüm yollarını analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Çevre ve Kalkınma arasındaki ilişkiyi analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Emisyon ticareti ve Emisyon Vergilerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Ulusal ve uluslararası kurumların yürütükleri çevre politikalarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | Çevre koruma önlemlerini etkinlik açısından değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Çevre Sorunları | Karpuzcu,M., (1987 ) Çevre Ekonomisi, İTÜ İnşaat Fak. Matbaası, İstanbul | 
| 2 | Kentleşme ve Sanayileşme | Karpuzcu,M., (1987 ) Çevre Ekonomisi, İTÜ İnşaat Fak. Matbaası, İstanbul | 
| 3 | Çevre Kirlenmesi | Karpuzcu,M., (1987 ) Çevre Ekonomisi, İTÜ İnşaat Fak. Matbaası, İstanbul | 
| 4 | Yaşam Düzeyi ve Çevre Politikası | Karpuzcu,M., (1987 ) Çevre Ekonomisi, İTÜ İnşaat Fak. Matbaası, İstanbul | 
| 5 | Kentleşme-Ekonomi İlişkileri | Karpuzcu,M., (1987 ) Çevre Ekonomisi, İTÜ İnşaat Fak. Matbaası, İstanbul | 
| 6 | Kentleşmenin Toplumsal Maliyeti, Kentleşme Olgusu ve Kaynak Sorunu | Karpuzcu,M., (1987 ) Çevre Ekonomisi, İTÜ İnşaat Fak. Matbaası, İstanbul | 
| 7 | Arasınav | Karpuzcu,M., (1987 ) Çevre Ekonomisi, İTÜ İnşaat Fak. Matbaası, İstanbul | 
| 8 | Kentleşme Olgusu ve Çevre Sorunları | Karpuzcu,M., (1987 ) Çevre Ekonomisi, İTÜ İnşaat Fak. Matbaası, İstanbul | 
| 9 | Piyasa Ekonomisi; Doğal Kaynaklar ve Ekonomik Faaliyetler | Karpuzcu,M., (1987 ) Çevre Ekonomisi, İTÜ İnşaat Fak. Matbaası, İstanbul | 
| 10 | Kamusal Mallar, Hizmet ve Dışsallıklar | Karpuzcu,M., (1987 ) Çevre Ekonomisi, İTÜ İnşaat Fak. Matbaası, İstanbul | 
| 11 | Çevre Kirlenmesinin Ekonomik Anlamı ve Toplumsal Refah Üzerindeki Etkileri | Karpuzcu,M., (1987 ) Çevre Ekonomisi, İTÜ İnşaat Fak. Matbaası, İstanbul | 
| 12 | Fayda Maliyet Analizi; Kirlilik Kontrolü ile İlgili Ekonomik Yaklaşımlar | Karpuzcu,M., (1987 ) Çevre Ekonomisi, İTÜ İnşaat Fak. Matbaası, İstanbul | 
| 13 | Ekonomik Büyüme ve Çevre Korunması | Karpuzcu,M., (1987 ) Çevre Ekonomisi, İTÜ İnşaat Fak. Matbaası, İstanbul | 
| 14 | Genel Değerlendirme | Karpuzcu,M., (1987 ) Çevre Ekonomisi, İTÜ İnşaat Fak. Matbaası, İstanbul | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Karpuzcu,M., (1987 ) Çevre Ekonomisi, İTÜ İnşaat Fak. Matbaası, İstanbul  | 
                                
| Ders Kaynakları | Eski H., ( 1990 ) Ekonomiye Giriş, Dokuz Eylül Üniv. Yayını, İzmir  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ekonomik ve mali konulardaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilme | X | |||||
| 2 | Maliye alanındaki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilme | X | |||||
| 3 | Maliye alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulama, çözüm yöntemi geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme | X | |||||
| 4 | Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme | X | |||||
| 5 | Maliye alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | X | |||||
| 6 | Maliye alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme | X | |||||
| 7 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; ileri düzeyde mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve maliye teorisi bilgisine sahip olma | X | |||||
| 8 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) | X | |||||
| 9 | Maliye alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme | X | |||||
| 10 | Maliye alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleme | X | |||||
| 11 | Maliye alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çevre Sorunlarını ve bu sorunlara çözüm amacıyla uygulanan Çevre Politikalarını öğrenir ve yorumlar | 5 | ||||||||||
| 2 | Çevre Kirlenmesinin Ekonomik Anlamı ve Toplumsal Refah Üzerindeki Etkilerini bilir | 5 | ||||||||||
| 3 | Çevre ile ilgili dışsallıkları anlar ve bunların garklı çözüm yollarını analiz eder | 5 | ||||||||||
| 4 | Çevre ve Kalkınma arasındaki ilişkiyi analiz eder | 5 | ||||||||||
| 5 | Emisyon ticareti ve Emisyon Vergilerini bilir | 5 | ||||||||||
| 6 | Ulusal ve uluslararası kurumların yürütükleri çevre politikalarını bilir | 5 | ||||||||||
| 7 | Çevre koruma önlemlerini etkinlik açısından değerlendirir | 5 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 40 | 
| 1. Ödev | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 | 
| 1. Final | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 | 
| Ödev | 1 | 15 | 15 | 
| Toplam İş Yükü | 142 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||