Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Üniversite Yaşamına Giriş | UNI 101 | 1 | 1 + 0 | 1 | 0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAVVA SERT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin üniversite yaşamına uyumunu kolaylaştıracak sosyal, kişisel, akademik yaşam becerilerini kapsayan bilgiler edinmesi. |
Dersin İçeriği | Ders kapsamında öğrencilere Sakarya Üniversitesinin akademik ve idari birimleri ile sunulan imkanlar tanıtılır, eğitim yönergeleri hakkında bilgi verilir, Üniversite ortamında yürütülen kültürel ve bilimsel etkinliklere yönlendirme yapılır. Üniversite dışında öğrencilere şehir hakkında gerekli olan genel bilgiler sunulur. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Üniversite yaşamına hazırlama, | ||
2 | Üniversite birimleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma, | ||
3 | Sosyal, kültürel ve sporsal faaliyetlere aktif katılım sağlayabilme, | ||
4 | Öğrenci hak ve sorumlulukları listeleyebilme ve tanımlama, | ||
5 | Kariyer planlamanın önemini kavrama. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği ve işleyişi hakkında bilgi verilmesi, Sakarya şehri hakkında genel bilgi verilmesi. | |
2 | Üniversitenin genel fiziki yapısı, Üniversite yönetimi, akademik ve idari birimlerin tanıtılması. | |
3 | Öğrenci dekanlığı ve öğrenci senatosunun tanıtılması. | |
4 | Bölüm dersleri, faaliyetleri, ölçme değerlendirme teknikleri hakkında bilgi verilmesi. | |
5 | Öğrenci Bilgi Sisteminin tanıtımı, ders seçimleri ve yazılma kuralları hakkında bilgi verilmesi. | |
6 | Eğitim-Öğretim mevzuatlarının tanıtılması. | |
7 | Sağlık hizmetleri ve kütüphanenin tanıtımı. | |
8 | Engelliler birimi, Kampüs spor/kültür alanları ve faaliyetleri hakkında kısa bilgilendirmelerin yapılması, yemek bursu, kısmi zamanlı çalışma olanaklarının tanıtımı. | |
9 | Öğrenci topluluklarının ve etkinliklerinin tanıtılması. | |
10 | Öğrenci değişim programları hakkında bilgilendirme. | |
11 | ÇAP, Yandal programları, İlgi Alanı, Önceki Öğrenmelerin Tanınması Ar-Ge Uyum, Sosyal Transkript süreçlerinin tanıtılması. | |
12 | Kişilerarası iletişim, stresle baş etme ve bağımlılıkla mücadele. | |
13 | Zaman yönetimi ve verimli öğrenme. | |
14 | Kariyer planlama, proje geliştirme kapsamında alanında uzman kişilerin tecrübelerinin paylaşılması. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sakarya Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Sakarya Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Uygulama Esasları, SAÜ Tanıtım Kataloğu, broşürler vb. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.1. İletişim bilimine ve gazetecilik mesleğine ilişkin temel kavramları ve ilkeleri bilir. | ||||||
2 | 1.2. Haber değerine sahip bilgiye erişim yöntemlerini, haber toplama ve yazmayı bilir. | ||||||
3 | 1.3. Gazeteciliğin tarihsel bilgisini ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle geldiği noktayı kavrar. | ||||||
4 | 1.4. Gazeteciliğin yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir. | ||||||
5 | 1.5. Haber kaynaklarını değerlendirmeyi ve haber kaynaklarının sınıflandırılmasını bilir. | ||||||
6 | 1.6. Farklı habercilik türlerine ilişkin bilgi sahibidir. | ||||||
7 | 1.7. Küreselleşme ekseninde iletişimin ulusal, uluslararası ve kültürlerarası boyutlarını bilir. | ||||||
8 | 1.8. İletişim araçlarının toplumsal etkilerini, araştırma ve analiz yöntemlerini bilir. | ||||||
9 | 1.9. Gazetecilik mesleğinin hukuki, siyasi, ekonomik, tarihi, kültürel ve sosyolojik boyutlarını bilir. | ||||||
10 | 2.1. Geleneksel medya ve yeni medya mecralarında içerik üretme, yayınlama beceresine sahiptir. | ||||||
11 | 2.2. Haber kaynaklarına erişim ve ürettiği haberi doğrulama becerisine sahiptir. | ||||||
12 | 2.3. Gazeteciliğin mesleki sorunlarını tanımlama ve bu sorunlara ilişkin açıklama getirebilme becerisine sahiptir. | ||||||
13 | 2.4. Eleştirel bakış açısıyla medya içeriklerini değerlendirebilme becerisine sahiptir. | ||||||
14 | 2.5. İletişim teknolojilerini takip etme ve üretim süreçlerinde etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||
15 | 2.6. Özdenetim ve editoryal kontrol yapabilme donanımına sahiptir. | ||||||
16 | 2.7. Fotoğrafı çekme, düzenleme ve mizanpaj yapabilme becerisine sahiptir. | ||||||
17 | 2.8. Bilimsel bir araştırmayı tasarlama, yürütme ve sonuçlarını raporlaştırma becerisine sahiptir. | ||||||
18 | 2.9. Edindiği kuramsal bilgiyi mesleki uygulamalarda kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||
19 | 3.1. Gazetecilik ve habercilik alanında bireysel ve ekip çalışmaları gerçekleştirerek sorumluluk alır. | ||||||
20 | 3.2. Gazetecilik ve habercilik alanında yaşanan teknolojik gelişmeleri takip eder. | ||||||
22 | 3.3. Medya teknolojilerini etkin kullanma yetkinliğine sahiptir. | ||||||
23 | 3.5. Gazeteciliğin farklı uzmanlık alanları için haber üretir. | ||||||
24 | 3.4. Gazetecilik ve habercilikle ilgili fikirlerini, sorunlara ilişkin çözüm alternatiflerini bilimsel verilerle destekler. | ||||||
25 | 3.6. Zaman sınırlamasıyla çalışma, düşünme, yazma ve hızlı karar verme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
26 | 3.7. Gazete ve haber sitesi tasarlayarak bu ortamlar için içerik üretir. | X | |||||
27 | 3.8. Kendisini en uygun şekilde ifade edebilme ve etkili iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
28 | 3.9. Medya sektöründeki yeni kavram ve yaklaşımları yakından takip ederek mesleki gelişim sağlar. | ||||||
29 | 3.10. Yerel, ulusal ve küresel medya düzenini, medya gündemini, sektörel yenilikleri ve sorunları izleyerek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Üniversite yaşamına hazırlama, | ||||||||||||||||||||||||||||
2 | Üniversite birimleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma, | ||||||||||||||||||||||||||||
3 | Sosyal, kültürel ve sporsal faaliyetlere aktif katılım sağlayabilme, | ||||||||||||||||||||||||||||
4 | Öğrenci hak ve sorumlulukları listeleyebilme ve tanımlama, | ||||||||||||||||||||||||||||
5 | Kariyer planlamanın önemini kavrama. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|