| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İngilizce Öğretiminde Malzeme Değerlendirme ve Geliştirme | ELT 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MELİHA RABİYE ŞİMŞEK |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. MELİHA RABİYE ŞİMŞEK, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğretim malzemelerinin yapılandırılması, değerlendirilmesi, seçimi, uyarlanması ve bağlama-duyarlı, özel-amaçlı ve kapsayıcı alternatiflerinin üretimine ilişkin bilgi ve becerileri geliştirmek |
| Dersin İçeriği | İngilizce öğretim yöntemleri ve malzemelerinde araştırmaya-dayalı değişimlerin değerlendirilmesi, malzeme değerlendirme yaklaşımlarının incelenmesi, bağlama-duyarlı uyarlama stratejilerinin uygulanması, ders kitabı oluşumu, kullanıcı ve üretici görüşlerine ilişkin güncel bilginin sentezlenmesi, küresel ve yerel ders kitaplarının karşılaştırılması, alana özgü, kültür/cinsiyet/dil açısından duyarlı, kapsayıcı malzemeler geliştirilmesi ve çeşitlilik gösteren İngilizce sınıflarında kullanılması |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İkinci dil edinimi çalışmaları, öğretim yöntemleri ve malzemeleri arasındaki etkileşimi kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Farklı öğretimsel bağlamlara uygun değerlendirme ve uyarlama tekniklerini uygular. | Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
| 3 | Küresel ve yerel öğretim malzemelerinin görece üstünlüklerini değerlendirir. | Tartışma, Grupla Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Ders kitabı içeriği, sınıf-içi kullanımı ve yazım-üretim süreçlerine ilişkin çalışmaları çözümler. | Anlatım, Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | Öğrencilerin dil öğrenmedeki özel amaçları ile bireysel farklılıklarına duyarlı malzemeler geliştirir. | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Course description and introduction | |
| 2 | Overview of SLA research, ELT methods and materials | |
| 3 | Approaches to materials evaluation and selection | |
| 4 | Principles and procedures of materials adaptation and development | |
| 5 | Principles and procedures of materials adaptation and development (cont.) | |
| 6 | Glocalisation: The global versus local coursebook debate | |
| 7 | Midterm | |
| 8 | Synthesis of research on coursebook content | |
| 9 | Synthesis of research on coursebook content (cont.) | |
| 10 | Synthesis of research on coursebook consumption and production | |
| 11 | Synthesis of research on coursebook consumption and production (cont.) | |
| 12 | Materials development for raising language awareness | |
| 13 | Evaluation of simulated materials development tasks | |
| 14 | Evaluation of simulated materials development tasks |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | SABİS |
| Ders Kaynakları | Tomlinson, B. (2023). Developing materials for language teaching. London: Bloomsbury Academic. Jackson, D. O. (2022). Task-based language teaching. Cambridge: Cambridge University Press. McGrath, I. (2016). Materials evaluation and design for language teaching. Edinburgh: Edinburgh University Press. Tomlinson, B. (2016). SLA research and materials development for language learning. New York: Routledge. McDonough, J., Shaw, C., & Masuhara, H. (2013). Materials and methods in ELT. Chichester: Wiley-Blackwell. Tomlinson, B. (2011). Materials development in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir. | X | |||||
| 2 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır. | X | |||||
| 3 | Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir. | X | |||||
| 4 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar. | X | |||||
| 5 | Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar. | X | |||||
| 6 | Araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar ve yapacağı çalışmalarda bunlardan yararlanır. | X | |||||
| 7 | İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
| 8 | İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar. | ||||||
| 9 | Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler. | ||||||
| 10 | Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar. | X | |||||
| 11 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir. | ||||||
| 12 | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur. | ||||||
| 13 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir. | ||||||
| 14 | Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır. | ||||||
| 15 | Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İkinci dil edinimi çalışmaları, öğretim yöntemleri ve malzemeleri arasındaki etkileşimi kavrar. | 5 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | |||||
| 2 | Farklı öğretimsel bağlamlara uygun değerlendirme ve uyarlama tekniklerini uygular. | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | ||||||
| 3 | Küresel ve yerel öğretim malzemelerinin görece üstünlüklerini değerlendirir. | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | ||||||||
| 4 | Ders kitabı içeriği, sınıf-içi kullanımı ve yazım-üretim süreçlerine ilişkin çalışmaları çözümler. | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | ||||||||
| 5 | Öğrencilerin dil öğrenmedeki özel amaçları ile bireysel farklılıklarına duyarlı malzemeler geliştirir. | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
| 1. Ödev | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 4 | 4 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Final | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 140 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||