| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Dil Eğitiminde Nitel Araştırma Deseni ve Veri Analizi | ELT 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Nitel araştırmanın tanımı, mantığını, ve kapsamını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 2 | Nitel veri özelliklerini ve nitel veri analizinin süreçlerini açıklayabilir. | Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Çeşitli nitel analiz türlerini ve programlarını akademik çalışmalarında kullanabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, | |
| 4 | Yabancı dil eğitimi alanında yürütülen nitel çalışmaları eleştirel olarak inceleyebilir. | Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Nitel deseni olan bir araştırma önerisi oluşturabilir. | Problem Çözme, Gözlem, Tartışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Nitel araştırmanın tanımı, mantığı ve kapsamı; Nitel araştırma ve nitel veri analizine giriş | |
| 2 | Nitel araştırmada etik konular | |
| 3 | Nitel veri ve nitel veri analizinin genel özellikleri; Nitel veri analiziyle ilgili temel kavramlar | |
| 4 | Nitel veri ve nitel veri analizinin genel özellikleri; Nitel veri analiziyle ilgili temel kavramlar (devam) | |
| 5 | Teori, temellendirilmiş teori, ve analiz | |
| 6 | Betimsel analiz ve nitel içerik analizi | |
| 7 | Konuşma analizi, söylem analizi; Tematik analiz, anlatı analiz | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Nitel analizle ilgili makalelerin incelenmesi | |
| 10 | Nitel analizle ilgili makalelerin incelenmesi (devam) | |
| 11 | Nitel veri analiz yazılımı: MAXQDA ile veri analizi | |
| 12 | Nitel veri analiz yazılımı: Nvivo ile veri analizi | |
| 13 | Nitel veri analiz yazılımı: Atlas.ti ile veri analizi | |
| 14 | Genel tekrar ve değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage. Miles, M. B., Huberman, A. M., & Saldaña, J. (2018). Qualitative data analysis: A methods sourcebook. Sage publications. Saldaña, J. (2021). The coding manual for qualitative researchers. Sage. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir. | ||||||
| 2 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır. | ||||||
| 3 | Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir. | ||||||
| 4 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar. | ||||||
| 5 | Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar. | ||||||
| 6 | Araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar ve yapacağı çalışmalarda bunlardan yararlanır. | ||||||
| 7 | İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
| 8 | İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar. | ||||||
| 9 | Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler. | ||||||
| 10 | Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar. | ||||||
| 11 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir. | ||||||
| 12 | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur. | ||||||
| 13 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir. | ||||||
| 14 | Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır. | ||||||
| 15 | Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Nitel araştırmanın tanımı, mantığını, ve kapsamını bilir. | |||||||||||||||
| 2 | Nitel veri özelliklerini ve nitel veri analizinin süreçlerini açıklayabilir. | |||||||||||||||
| 3 | Çeşitli nitel analiz türlerini ve programlarını akademik çalışmalarında kullanabilir. | |||||||||||||||
| 4 | Yabancı dil eğitimi alanında yürütülen nitel çalışmaları eleştirel olarak inceleyebilir. | |||||||||||||||
| 5 | Nitel deseni olan bir araştırma önerisi oluşturabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Proje / Tasarım | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||