| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Dünya İngilizceleri | ELT 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İngilizcenin bugünü ve yarını hakkında farkındalığı artar. | Anlatım, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | İngilizcenin dünyadaki değişik aksan türlerinin fakına varır. | Gösterip Yaptırma, Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | |
| 3 | İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin tutumlarını araştırır. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | |
| 4 | İngilizcenin bir dünya dili olmasının getirdiği gerek olumlu (iletişim kolaylığı vb.) gerek ise olumsuz (kimlik çatışması vb.) tutumları araştırır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Öğrenciler, çağdaş öğretim modellerinin İngilizce öğretimi bağlamlarında uygulanmasına ilişkin anlayış kazanabileceklerdir. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Konuya Giriş | |
| 2 | İngilizcenin tarihi | Galloway, N. & Rose, H. (2014). Ch1 |
| 3 | Dil değişimi | Galloway, N. & Rose, H. (2014). Ch2 |
| 4 | Dünya dili olarak İngilizce | Galloway, N. & Rose, H. (2014). Ch3 |
| 5 | Ana dil olan İngilizcelerdeki değişim | Galloway, N. & Rose, H. (2014). Ch4 |
| 6 | Yeni İngilizceler | Galloway, N. & Rose, H. (2014). Ch5 |
| 7 | Dünyada İngilizce | Galloway, N. & Rose, H. (2014). Ch6 |
| 8 | Vize | |
| 9 | Lingua Franca olarak İngilizce | Galloway, N. & Rose, H. (2014). Ch7 |
| 10 | Lingua Franca olarak İngilizceye karşı olan tutumlar | Galloway, N. & Rose, H. (2014). Ch8 |
| 11 | İngilizcenin öğretimi | Galloway, N. & Rose, H. (2014). Ch9 |
| 12 | Global bir dil olarak İngilizce | Galloway, N. & Rose, H. (2014). Ch10 |
| 13 | Öğrenci araştırma sunumları | |
| 14 | Öğrenci araştırma sunumları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Nicola Galloway & Heath Rose. (2014). Introducing Global Englishes. Routledge |
| Ders Kaynakları | 1. Kuo, I. (2006). Addressing the issue of teaching English as a lingua franca. ELT Journal, 60, 213-221. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir. | ||||||
| 2 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır. | ||||||
| 3 | Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir. | ||||||
| 4 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar. | ||||||
| 5 | Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar. | ||||||
| 6 | Araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar ve yapacağı çalışmalarda bunlardan yararlanır. | ||||||
| 7 | İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
| 8 | İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar. | ||||||
| 9 | Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler. | ||||||
| 10 | Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar. | ||||||
| 11 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir. | ||||||
| 12 | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur. | ||||||
| 13 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir. | ||||||
| 14 | Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır. | ||||||
| 15 | Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İngilizcenin bugünü ve yarını hakkında farkındalığı artar. | |||||||||||||||
| 2 | İngilizcenin dünyadaki değişik aksan türlerinin fakına varır. | |||||||||||||||
| 3 | İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin tutumlarını araştırır. | |||||||||||||||
| 4 | İngilizcenin bir dünya dili olmasının getirdiği gerek olumlu (iletişim kolaylığı vb.) gerek ise olumsuz (kimlik çatışması vb.) tutumları araştırır. | |||||||||||||||
| 5 | Öğrenciler, çağdaş öğretim modellerinin İngilizce öğretimi bağlamlarında uygulanmasına ilişkin anlayış kazanabileceklerdir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Ödev | 30 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
| Ödev | 2 | 13 | 26 |
| Sözlü Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Final | 1 | 35 | 35 |
| Toplam İş Yükü | 142 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||