| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Dil Öğretiminde Teknoloji (Sektör Dersi) | ELT 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Teknolojinin ve yeni okur-yazarlıkların unsurlarını açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | ELT bağlamlarında kullanılan dijital teknolojilerin niteliklerini eleştirebilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 3 | Teknolojiyi sınıfa entegre edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Eğitsel oyunlar ve yazılımların dil öğrenimine katkısını önemser. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Akıllı tahta kullanabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Mobil öğrenme kavramını doğru tanımlayabilir ve gerektiğinde kullanabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | Dijital yerli ve diğital göçmen kavramlarını tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders içeriğinin tanıtılması. | |
| 2 | Dil öğretmeni ve teknoloji.Online kültürlerarası bilgi transferi. | |
| 3 | Dil öğretmeni ve teknoloji.Düşük kaynak ELT bağlamlarda dijital teknolojiler. | |
| 4 | Akıllı tahta kullanımı. | |
| 5 | Mobil öğrenme.Sınıfta internet kullanımı.Sınıf dışı bilgisayar kullanımı. | |
| 6 | Teknoloji ve öğretmen. Dijital okur-yazarlık. | |
| 7 | Dil öğretmeni ve teknoloji.Dijital kuşak. | |
| 8 | Dijital yerlilerin analizi. Genç insanlar, teknoloji ve yeni okur-yazarlıklar. | |
| 9 | Teknolojiyi sınıfa entegre etmek. | |
| 10 | Eğitsel oyunlar ve yazılımların kelime öğrenim stratejilerine ve başarısına etkisi. | |
| 11 | Öğrenci araştırma sunumları. | |
| 12 | Öğrenci araştırma sunumları. | |
| 13 | Öğrenci araştırma sunumları. | |
| 14 | Öğrenci araştırma sunumları. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Chapelle, C. (2003). English language learning and technology: Lectures on applied linguistics in the age of information and communication technology (Vol. 7). John Benjamins Publishing. |
| Ders Kaynakları | Hockly, N. (2015).Technology for the language teacher.Online intercultural exchanges. ELT Journal |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir. | ||||||
| 2 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır. | ||||||
| 3 | Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir. | ||||||
| 4 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar. | ||||||
| 5 | Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar. | ||||||
| 6 | Araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar ve yapacağı çalışmalarda bunlardan yararlanır. | ||||||
| 7 | İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
| 8 | İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar. | ||||||
| 9 | Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler. | ||||||
| 10 | Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar. | ||||||
| 11 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir. | ||||||
| 12 | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur. | ||||||
| 13 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir. | ||||||
| 14 | Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır. | ||||||
| 15 | Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Teknolojinin ve yeni okur-yazarlıkların unsurlarını açıklayabilir. | |||||||||||||||
| 2 | ELT bağlamlarında kullanılan dijital teknolojilerin niteliklerini eleştirebilir. | |||||||||||||||
| 3 | Teknolojiyi sınıfa entegre edebilir. | |||||||||||||||
| 4 | Eğitsel oyunlar ve yazılımların dil öğrenimine katkısını önemser. | |||||||||||||||
| 5 | Akıllı tahta kullanabilir. | |||||||||||||||
| 6 | Mobil öğrenme kavramını doğru tanımlayabilir ve gerektiğinde kullanabilir. | |||||||||||||||
| 7 | Dijital yerli ve diğital göçmen kavramlarını tanımlayabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Proje / Tasarım | 1 | 3 | 3 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 139 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||