| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İngilizce Öğretmeni Yetiştirmede Çağdaş Yaklaşımlar | ELT 516 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ELİF BOZYİĞİT |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üyesi Merve SAVAŞÇI |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu ders yabancı dil öğretmeni yetiştirmede ve öğretmenlerin profesyonel hayatlarının şekillenmesinde teorik ve pratik bilgiler ışığında gerekli olan çağdaş yaklaşımlar sunmayı amaçlamaktadır |
| Dersin İçeriği | Yabancı dil öğretmenlerinin eğitim-öğretim hayatı içerisinde yaşadıkları zorlukların eleştirel bir gözle analiz edilmesi ve hem teorik hem de pratik çözüm önerilerinin sunulması |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar. | Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 2 | Yansıtıcı öğretim (reflective teaching) becerisini geliştirir. | Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Öğretmen eğitiminde yeni ve faydalı yaklaşımları öğrenir. | Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Anlatım, Gösterip Yaptırma, | |
| 4 | Yeni yaklaşımları eylem araştırması (action research) yaparak uygular, gözlem yapar, test eder, ve sonuçları yorumlar. | Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Anlatım, | |
| 5 | Meslektaşları ile beraber çalışma yeteneğini geliştirir. | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Meeting and Introduction | |
| 2 | Language Teacher Education | |
| 3 | Appraches to Language Teacher Education and Theories of Language Teaching | |
| 4 | Reflection on Teaching | |
| 5 | Teacher Research for Professional Development | |
| 6 | Factors Affecting Participation in Professional Development | |
| 7 | Teachers Engaging in Action Research | |
| 8 | Effective components of in-service teacher training | |
| 9 | Midterm | |
| 10 | The Nature of Teacher Education | |
| 11 | CA for SLA, CA for L2 Teacher Training | |
| 12 | Action Research Presentations | |
| 13 | Action Research Presentations | |
| 14 | Wrap-up, Suggestions and Recommendations |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Course Pack including the most recent articles related to Teacher Professional Development Mann, S. (2019). The Routledge handbook of English language teacher education. Routledge. Wang, A. Y. (Ed.). (2021). Competency-based Teacher Education for English as a Foreign Language: Theory, Research, and Practice. Routledge. Maggioli, G. D. (2022). Initial Language Teacher Education. Taylor & Francis. |
| Ders Kaynakları | Course Pack including the most recent articles related to Teacher Professional Development Mann, S. (2019). The Routledge handbook of English language teacher education. Routledge. Wang, A. Y. (Ed.). (2021). Competency-based Teacher Education for English as a Foreign Language: Theory, Research, and Practice. Routledge. Maggioli, G. D. (2022). Initial Language Teacher Education. Taylor & Francis. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir. | X | |||||
| 2 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır. | X | |||||
| 3 | Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir. | X | |||||
| 4 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar. | X | |||||
| 5 | Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar. | X | |||||
| 6 | Araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar ve yapacağı çalışmalarda bunlardan yararlanır. | X | |||||
| 7 | İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
| 8 | İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar. | X | |||||
| 9 | Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler. | X | |||||
| 10 | Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar. | X | |||||
| 11 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir. | X | |||||
| 12 | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur. | X | |||||
| 13 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir. | X | |||||
| 14 | Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır. | ||||||
| 15 | Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar. | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
| 2 | Yansıtıcı öğretim (reflective teaching) becerisini geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
| 3 | Öğretmen eğitiminde yeni ve faydalı yaklaşımları öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
| 4 | Yeni yaklaşımları eylem araştırması (action research) yaparak uygular, gözlem yapar, test eder, ve sonuçları yorumlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
| 5 | Meslektaşları ile beraber çalışma yeteneğini geliştirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Sözlü Sınav | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 14 | 14 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||