| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Söylem Çözümlemesi | ELT 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi RIZWAN UL HUQ |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi RIZWAN UL HUQ, |
| Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üyesi Merve SAVAŞÇI |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Yabancı dil olarak İngilizce öğretiminin içeriğinde son dönemde sınıf-içi söylem çözümlemesinin öneminin artması ve bu bağlamda İngilizce Öğretmenliği Bölümü yüksek lisans programına dahil olacak olan öğrencilere bu konuda belli bilgi ve yeterliliklerin kazandırılmak istenmesi |
| Dersin İçeriği | Dil öğrenmede sosyal boyut, iletişimsel yaklaşımın gerekçesi, sınıf-içi söylem çözümlemesinin dil öğretmeni eğitimine katkısı, Sınıf-içi söylemin öğeleri ve söylem çözümlemesi yaklaşımları, sınıf-içi söyleme yönelik veri toplama, niteleme, kodlama ve analiz etme, sınıf-içi söylemin temel öğeleri olan öğretmen/öğrenci soruları, düzeltici dönüt, yabancı dil öğretiminde anadil kullanımı. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Etkileşimin sınıf içerisindeki rolünü bilir ve kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Sınıf-içi söylemin öğelerini tanır ve kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Dönüt verme, düzeltici dönüt gibi kavramları ayrıntılı olarak analiz eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Sınıf içerisinde kullanılan dilin yapısını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Bu bölümden mezun olan kişi, Söylem Analizi alanındaki çağdaş teorileri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dil öğrenimi ve etkileşim - Bir sosyal süreç olarak öğrenme | |
| 2 | Etkileşim ve öğretme - Sınıf söylemi ve öğretmen gelişimi | |
| 3 | Etkileşim çözümleme yaklaşımları - Söylev Çözümleme Yaklaşımları | |
| 4 | Sınıf etkileşiminin doğası - IRF/IRE karşılıklı değiştirme yapısı | |
| 5 | Sınıf etkileşimi çalışmalarına yaklaşımlar | |
| 6 | Sınıf içerisinde sözsüz iletişim | |
| 7 | Sınıf verilerini toplama, tanıtma, kodlama ve çözümleme | |
| 8 | Sınıf soruları, türleri ve özellikleri | |
| 9 | Sınıfta düzeltme ve dönüt verme | |
| 10 | Sınıf rolleri ve ilişkileri | |
| 11 | Dil değiştirme ve ikinci/yabancı dil öğrenme | |
| 12 | Dil sınıflarında anlam uzlaşısı | |
| 13 | Öğretmenin yeniden sesletimi ve yankısı | |
| 14 | Dönemin genel tekrarı ve öğrencilerin çalışmalarının değerlendirmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Long, M. & Sato, C. (1983). Classroom foreigner talk discourse: forms and functions of teacher questions. In Seliger & Long (Eds.). Classroom Oriented Research in Second Languages. Rowley, MA: Newbury House. |
| Ders Kaynakları | Lyster, R. & Ranta, L. (1997). Corrective feedback and learner uptake: negotiation of form in communicative classrooms. SSLA, 20, 37-66. Ellis, R.& Barkhuizen, G. (2005). Analyzing Learner Language. Oxford: Oxford University Press Markee, N. (2009). Conversation Analysis. NJ London: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers Walsh, S. (2011). Exploring Classroom Discourse. London: Routledge Taylor and Francis Group |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir. | X | |||||
| 2 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır. | X | |||||
| 3 | Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir. | X | |||||
| 4 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar. | X | |||||
| 5 | Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar. | X | |||||
| 6 | Araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar ve yapacağı çalışmalarda bunlardan yararlanır. | X | |||||
| 7 | İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
| 8 | İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar. | X | |||||
| 9 | Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler. | X | |||||
| 10 | Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar. | X | |||||
| 11 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir. | X | |||||
| 12 | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur. | X | |||||
| 13 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir. | X | |||||
| 14 | Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır. | X | |||||
| 15 | Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Etkileşimin sınıf içerisindeki rolünü bilir ve kavrar. | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
| 2 | Sınıf-içi söylemin öğelerini tanır ve kavrar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
| 3 | Dönüt verme, düzeltici dönüt gibi kavramları ayrıntılı olarak analiz eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
| 4 | Sınıf içerisinde kullanılan dilin yapısını bilir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 5 | Bu bölümden mezun olan kişi, Söylem Analizi alanındaki çağdaş teorileri bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Proje / Tasarım | 60 |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 141 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||