| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı Dil Bilim | ELT 507 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi RIZWAN UL HUQ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı dersi alacak Yüksek Lisans öğrencilerinin uygulamalı dilbilim ve dil öğretimi arasındaki ilişkileri anlamalarını sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Uygulamalı dilbilim birçok alt dalı olan bir alandır. Bu derste ise uygulamalı dilbilim alanının uygulamaları tartışılacak ve bu bulguların ikinci/yabancı dil alanına olan içerimlerine odaklanılacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İngiliz dilinin temel yapısını kavrar ve bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 2 | İngiliz dilbiliminin temel kavramlarını kavrar ve tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
| 3 | Uygulamalı Dilbilim ve sesletim, dinleme gibi öğretim alanları arasındaki bağlantıları anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
| 4 | Uygulamalı Dilbilimdeki konuların sınıfta nasıl kullanılabileceğini bilir ve uygulama yapabilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Meeting & What is Applied Linguistics? | |
| 2 | Background to language teaching and SLA assumptions | (Ch. 1) |
| 3 | Learning and teaching grammar | (Ch. 2) |
| 4 | Learning and teaching vocabulary | (Ch. 3) |
| 5 | Learning and teaching pronunciation | (Ch. 4.1-4.3) |
| 6 | Learning and teaching pronunciation | (Ch. 4.4-4.6) |
| 7 | Strategies for communicating and learning | (Ch. 6) |
| 8 | The nature of the L2 user | (Ch. 10.1, 10.4, 10.5, 12.6) |
| 9 | The Midterm | |
| 10 | Goals of language teaching: native speakers and multilingualism | (Ch. 10.2, Ch. 11) |
| 11 | The role of the L1 in teaching | (Ch. 10.3) |
| 12 | Classroom Interaction and Conversation Analysis | (Ch. 9, 12.4) |
| 13 | Classroom Interaction and Conversation Analysis | (Ch. 9, 12.4) |
| 14 | Wrap up and the study Qs |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | - |
| Ders Kaynakları | Cook, V. (2008). Second Language Learning and Language Teaching (The Fourth Edition). London: Hodder Education.
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir. | ||||||
| 2 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır. | ||||||
| 3 | Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir. | ||||||
| 4 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar. | ||||||
| 5 | Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar. | ||||||
| 6 | Araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar ve yapacağı çalışmalarda bunlardan yararlanır. | ||||||
| 7 | İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
| 8 | İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar. | ||||||
| 9 | Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler. | ||||||
| 10 | Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar. | ||||||
| 11 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir. | ||||||
| 12 | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur. | ||||||
| 13 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir. | ||||||
| 14 | Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır. | ||||||
| 15 | Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İngiliz dilinin temel yapısını kavrar ve bilir. | |||||||||||||||
| 2 | İngiliz dilbiliminin temel kavramlarını kavrar ve tanır. | |||||||||||||||
| 3 | Uygulamalı Dilbilim ve sesletim, dinleme gibi öğretim alanları arasındaki bağlantıları anlar. | |||||||||||||||
| 4 | Uygulamalı Dilbilimdeki konuların sınıfta nasıl kullanılabileceğini bilir ve uygulama yapabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| 1. Sözlü Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 143 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||