| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Modern Felsefe Tartışmaları | FEL 620 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İBRAHİM SAFA DAŞKAYA |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Araştırma görevlisi Onur Kabil
|
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Modern dönem felsefesi hakkında belli alanlarda üretilmiş felsefi metinleri öğrenciye tanıtmak; bu metinlerde geliştirilen tartışma süreçlerine öğrenciyi de dahil etmek amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Modern öncesi Tartışmalar Rönesans hakkında okumalar Modern fizik çalışmaları ve bunlar üzerine yazılmış felsefe metinleri (Bacon, Descates, Galileo, Newton, Locke) |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Modern dönemde felsefede öne çıkan konuların belli düşünürler ve eserleri çerçevesinde öne çıkartılarak kavranılması. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Modern-öncesi dünya: Geç ortaçağ | |
| 2 | Modern-öncesi dünya: Ön-Rönesans ve Fizik Biliminde Gelişmeler | |
| 3 | Rönesans: Fizikte ve Dinde ortaya çıkan gelişmeler 1 | |
| 4 | Rönesans: Fizikte ve Dinde ortaya çıkan gelişmeler 2 | |
| 5 | Protestanlık Üzerine Metinler | |
| 6 | Protestanlık Üzerine Metinler | |
| 7 | Fizik Biliminde Devrim: Kopernikus'tan Galileo'ya | |
| 8 | Bilimsel Devrimi Anlama Çabası Olarak Novum Organon (Bacon) | |
| 9 | Novum Organon | |
| 10 | Bilimsel Devrimi Anlama Çabası Olarak Felsefenin İlkeleri (Descartes) | |
| 11 | Felsefenin İlkeleri | |
| 12 | Newton Hakkında Okumalar | |
| 13 | Newton, Descartes, Locke | |
| 14 | Modern Düşüncenin Bilim Merkezli Metafiziği |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. | X | |||||
| 2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. | X | |||||
| 3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. | X | |||||
| 4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | X | |||||
| 5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
| 6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanır. | X | |||||
| 7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. | ||||||
| 8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); | ||||||
| 9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | ||||||
| 10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Modern dönemde felsefede öne çıkan konuların belli düşünürler ve eserleri çerçevesinde öne çıkartılarak kavranılması. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Ödev | 2 | 5 | 10 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||