| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Antik Yunan’Da Felsefe ve Siyaset | FEL 621 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Antik Yunan düşüncesinde ilk ortaya atılan toplumun nasıl yönetilmesi gerektiğine dair görüşleri ele almak. Özellikle Platon ve :Aristoteles'in politik sınıflandırmaları ve bu sınıflandırmaların Antik Yunan site devletlerinde nasıl uygulandığını ortaya koymak |
| Dersin İçeriği | Homerik Destanlarda siyaset - toplum ilişkisi; yunan Düşüncesinde roform hareketleri ve Solon, Felsefi düşüncede politik alanın temellendirilmesi; Sofistler ve siyaset anlayışları; Platon'un Devlet ve Yasalar'ı; Aristoteles'in Politika'sı; Helenistik dönem ve siyaset. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Antik Yunanda siyasetin felsefeye yansımalarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Sofistlerin siyaset ile olan ilişkilerini kavrar. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Polis, politika, site üzerine. | |
| 2 | antik Yunan düşüncesinde ilk ortaya atılan toplumun nasıl yönetilmesi gerektiğine dair görüşler | |
| 3 | antik Yunan düşüncesinde ilk ortaya atılan toplumun nasıl yönetilmesi gerektiğine dair görüşler | |
| 4 | İlyada ve Odysseia'da siyaset - toplum ilişkisi | |
| 5 | yunan Düşüncesinde reform hareketleri | |
| 6 | Peisistratos, Kleisthenes ve Solon | |
| 7 | Felsefi düşüncede politik alanın temellendirilmesi | |
| 8 | Sofistler ve Siyaset | |
| 9 | Sokrates'in Siyaset Eleştirisi | |
| 10 | Platon ve Devlet | |
| 11 | Platon ve Yasalar | |
| 12 | Aeistoteles: Politika | |
| 13 | Helenistik dönemde siyaset | |
| 14 | Helenistik dönemde siyaset |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Paul CARTLEDGE, Pratikte Antik Yunan Siyasi Düşüncesi, Bilgi Ünv. Yayınları. Mehmet Ali Ağaoğulları, Eski Yunan'da Siyaset Felsefesi, V Yayınları. Platon, Devlet ve Yasalar. Aristoteles, Politika. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. | X | |||||
| 2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. | X | |||||
| 3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. | X | |||||
| 4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | X | |||||
| 5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
| 6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanır. | X | |||||
| 7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. | X | |||||
| 8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Antik Yunanda siyasetin felsefeye yansımalarını öğrenir. | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 1 | 3 | 1 | 2 |
| 2 | Sofistlerin siyaset ile olan ilişkilerini kavrar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
| Final | 1 | 40 | 40 |
| Toplam İş Yükü | 160 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||