| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türkiye’Nin Sorunları ve Felsefe | FEL 609 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. RAHMİ KARAKUŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türkiyede çeşitli alanlarda ortaya çıkan sorunların felsefece irdelenmesi gerekliliğini ve felsefenin bu alanlarda etkinliğini göstermek |
| Dersin İçeriği | Türkiye´nin kültürel, sosyal, siyasal ve ekonomik sorunlarının felsefi analizi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türk düşüncesindeki güncel sorunların tespit edilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Güncel sorunların felsefi olarak tartışılması. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Güncel sorunlara çözüm önerileri getirilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Din, bilim, politika ve felsefe ilişkisinin tartışılması. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Eğitim, sağlık ve çevre sorunlarının tartışılması ve değerlendirilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 6 | Haklar ve özgürlüklerin tartışılması. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çatışan Medeniyet, Bölünük Kimlik | |
| 2 | Batılı ve Türk Olmak Medeniyet Tartışması ve Türkiyelilik | |
| 3 | Medeniyetler Çatışmasından Medeniyetler İttifakına ve Türkiye | |
| 4 | Din, Bilim, Politika ve Felsefe | |
| 5 | Politika ve Ahlak | |
| 6 | Yerel ve Küresel Sorunlar | |
| 7 | Küresel Bir Sorun Olarak Küreselleşme | |
| 8 | Yerel Sorunlar | |
| 9 | Eğitim Sorunları | |
| 10 | Sağlık Sorunları | |
| 11 | Çevre Sorunları | |
| 12 | Haklar ve Özgürlükler | |
| 13 | Haklar ve Özgürlükler | |
| 14 | Haklar ve Özgürlükler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ders ile ilgili makaleler |
| Ders Kaynakları | 1. ABEL, O; ARKOUN, M; Avrupada Etik, Din ve Laiklik Çev. Sosi Dolanoğlu, Serra Yılmaz, Metis Yayınları, İstanbul 1995. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. | ||||||
| 2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. | ||||||
| 3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. | ||||||
| 4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | X | |||||
| 5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
| 6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanır. | X | |||||
| 7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. | X | |||||
| 8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türk düşüncesindeki güncel sorunların tespit edilmesi. | ||||||||||
| 2 | Güncel sorunların felsefi olarak tartışılması. | ||||||||||
| 3 | Güncel sorunlara çözüm önerileri getirilmesi. | ||||||||||
| 4 | Din, bilim, politika ve felsefe ilişkisinin tartışılması. | ||||||||||
| 5 | Eğitim, sağlık ve çevre sorunlarının tartışılması ve değerlendirilmesi. | ||||||||||
| 6 | Haklar ve özgürlüklerin tartışılması. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||