| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Halk Plastik Sanatları | SAN 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ELA TAŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Dr. Tülin ÇORUHLU |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sanat Tarihinin zengin kaynaklarını oluşturan ve geleneksel kültürümüzü yansıtan Plastik Sanatların görsel malzeme eşliğinde öğrencilere tanıtılması |
| Dersin İçeriği | Plastik Sanat kavramı, ev ve iş yerlerinde el emeğine dayalı olarak üretilen yöresel plastik sanatların, malzeme, teknik, kompozisyon ve motif açılarından tanımlanması |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Konu hakkında literatür bilgisine hakim olur ve takip eder | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
| 2 | Plastik sanatları guruplandırarak değerlendirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, | |
| 3 | Türk plastik sanatlarının gelişimini yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, | |
| 4 | Anadolu örneklerinden hareketle din-sanat ilişkisini yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, | |
| 5 | Konu hakkında tez önerisi hazırlar ve yazar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş, konu hakkında yapılan yayınların değerlendirilmesi | |
| 2 | Plastik Sanat Kavramı ve Tarihsel Gelişim | |
| 3 | Plastik Sanatlarda Kullanılan Malzemeler ve Araçlar | |
| 4 | Plastik Sanatların Sınıflandırılması ve Uygulanan Teknikler | |
| 5 | Plastik Sanat Bezemelerinde Kompozisyon ve Motif | |
| 6 | Ağaç, Alçı, Boynuz, Cam İşleri | |
| 7 | Deri, İplik, Kâğıt, Keçe İşleri | |
| 8 | Metal, Ot, Taş, Toprak İşleri | |
| 9 | Sınav | |
| 10 | Yöresel Plastik Sanatların Teknik, Kompozisyon, Motif Açılarından Karşılaştırılması ve Değerlendirilmesi | |
| 11 | Halk Plastik Sanatı Örnekleri | |
| 12 | Halk Plastik Sanatı Örnekleri | |
| 13 | Halk Plastik Sanatı Örnekleri | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Öğretim üyesi tarafından verilecektir. |
| Ders Kaynakları | Yusuf Durul, Baraj Gölü Çevresi Dokuma Sanatları, Ankara, 1969. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla sanat tarihi alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir | X | |||||
| 2 | Sanatın tarihsel süreç içinde gelişimini çizer | X | |||||
| 3 | Sanatsal üsluplar ve ayırt edici özelliklerini kavrar | X | |||||
| 4 | Kültür varlıklarımızın özellikleri ve dünya sanat tarihine katkılarını sorgular | X | |||||
| 5 | Anolojik değerlendirme yapabilme, kendi kültürünü ve sanatını referans alabilecek özgüvende ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilecek donanımda, kendi bilimsel problematiklerini, bilimsel bir dil ile ifade eder | X | |||||
| 6 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslar arası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır | X | |||||
| 7 | Kültür ve sanat varlıklarının korunması ve yaşatılması hususunda duyarlı ve çağdaş düşünür | X | |||||
| 8 | Modern ya da tarih devirlerinde üretilmiş bir sanat yapıtını kendi bütünü içerisinde değerlendirip, yorumlayabilme yeteneğini geliştirir | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Konu hakkında literatür bilgisine hakim olur ve takip eder | ||||||||
| 2 | Plastik sanatları guruplandırarak değerlendirir | ||||||||
| 3 | Türk plastik sanatlarının gelişimini yorumlar | ||||||||
| 4 | Anadolu örneklerinden hareketle din-sanat ilişkisini yorumlar | ||||||||
| 5 | Konu hakkında tez önerisi hazırlar ve yazar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 30 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Ödev | 1 | 30 | 30 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||