| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Osmanlı Mimarisinde Batı Etkileri | SAN 530 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Geç Dönem Osmanlı Mimarisi, Osmanlı Köşk ve Kasırları |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERT AĞAOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Mert AĞAOĞLU |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Osmanlı mimarisinin tarihi süreçteki seyrinde, batılılaşma evrelerin ve akımların öğretilmesi. |
| Dersin İçeriği | Osmanlı döneminde batı etkisinin ilk görüldüğü alanlardan biri olan mimarînin; eserler, sanatkârlar ve kültürel ortam eksenlerinde detaylı olarak öğretilmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | 18-19. yüzyıl Osmanlı mimarisindeki yenilikleri kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
| 2 | Üsluplar arasındaki bağlantıları saptar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | |
| 3 | Dönemin mimar ve sanatçı sorununu tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
| 4 | Konu hakkında yapılan yayın ve araştırmaları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Mimariye bağlı süsleme sanatlarındaki değişimleri irdeler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
| 6 | Etkileşim içerisinde başkent ve taşra üsluplarını karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş, konu hakkında yapılan araştırma ve yayınların değerlendirilmesi. | |
| 2 | Osmanlı Sanatında Mimar Sinan´dan Sonraki Gelişmeler. | |
| 3 | Lale devrinde sanat ortamı ve mimari eserler | |
| 4 | III. Ahmet, I. Mahmud Dönemi eserleri | |
| 5 | Barok ve Rokoko etkileri III. Osman, III. Mustafa devri yapıları | |
| 6 | I. Abdülhamit, III. Selim devri yapıları | |
| 7 | Ampir üslup, IV. Mustafa, II. Mahmut devri yapıları | |
| 8 | Eklektik üslup, Sultan Abdülmecit ve Abdülaziz dönemi. | |
| 9 | Sınav | |
| 10 | Eklektik üslup, Sultan Abdülmecit ve Abdülaziz dönemi. | |
| 11 | Batılılaşma dönemi mimarlar, sanatçılar | |
| 12 | Saraylar | |
| 13 | Saraylar | |
| 14 | Meydanlar, Meydan çeşmeleri, saat kuleleri. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Öğretim Üyesi tarafından verilecektir |
| Ders Kaynakları | ASLANAPA Oktay., Osmanlı Devri Mimarisi,İstanbul: İnkılap Kitabevi, 1985. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla sanat tarihi alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir | ||||||
| 1 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla sanat tarihi alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir | X | |||||
| 2 | Sanatın tarihsel süreç içinde gelişimini çizer | X | |||||
| 2 | Sanatın tarihsel süreç içinde gelişimini çizer | ||||||
| 3 | Sanatsal üsluplar ve ayırt edici özelliklerini kavrar | ||||||
| 3 | Sanatsal üsluplar ve ayırt edici özelliklerini kavrar | X | |||||
| 4 | Kültür varlıklarımızın özellikleri ve dünya sanat tarihine katkılarını sorgular | ||||||
| 4 | Kültür varlıklarımızın özellikleri ve dünya sanat tarihine katkılarını sorgular | ||||||
| 5 | Anolojik değerlendirme yapabilme, kendi kültürünü ve sanatını referans alabilecek özgüvende ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilecek donanımda, kendi bilimsel problematiklerini, bilimsel bir dil ile ifade eder | ||||||
| 5 | Anolojik değerlendirme yapabilme, kendi kültürünü ve sanatını referans alabilecek özgüvende ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilecek donanımda, kendi bilimsel problematiklerini, bilimsel bir dil ile ifade eder | X | |||||
| 6 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslar arası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır | X | |||||
| 6 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslar arası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır | ||||||
| 7 | Kültür ve sanat varlıklarının korunması ve yaşatılması hususunda duyarlı ve çağdaş düşünür | ||||||
| 7 | Kültür ve sanat varlıklarının korunması ve yaşatılması hususunda duyarlı ve çağdaş düşünür | X | |||||
| 8 | Modern ya da tarih devirlerinde üretilmiş bir sanat yapıtını kendi bütünü içerisinde değerlendirip, yorumlayabilme yeteneğini geliştirir | X | |||||
| 8 | Modern ya da tarih devirlerinde üretilmiş bir sanat yapıtını kendi bütünü içerisinde değerlendirip, yorumlayabilme yeteneğini geliştirir | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 18-19. yüzyıl Osmanlı mimarisindeki yenilikleri kavrar | ||||||||||||||||
| 2 | Üsluplar arasındaki bağlantıları saptar | ||||||||||||||||
| 3 | Dönemin mimar ve sanatçı sorununu tartışır | ||||||||||||||||
| 4 | Konu hakkında yapılan yayın ve araştırmaları bilir | ||||||||||||||||
| 5 | Mimariye bağlı süsleme sanatlarındaki değişimleri irdeler | ||||||||||||||||
| 6 | Etkileşim içerisinde başkent ve taşra üsluplarını karşılaştırır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 30 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
| Kısa Sınav | 1 | 7 | 7 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 155 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||