| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İletişim Teknikleri | SAU 707 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. SÜHEYLA AYVAZ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı teknoloji ile birlikte değişen iletişim anlayışları doğrultusunda iletişimi, iletişim teknolojileri odağında ele almak ve bu çerçevede etkili iletişim için gerekli olan yeni iletişim tekniklerini sunmaktır. |
| Dersin İçeriği | Dersin içeriğini sözlü iletişim geleneğinin hakim olduğu ilk uygarlıklardan günümüze kadar değişen, gelişen ve başkalaşım geçiren iletişim teknikleri ile söz konusu bu tekniklerin toplumsal yapıya etkisi oluşturmaktadır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yeni iletişim tekniklerini etkili bir şekilde kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Yeni medya ile geleneksel medya arasındaki farkları sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Medyamorfoz kavramını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İlk Uygarlıkların İletişim Araçları, Antik İmparatorluklarda İletişim Araçları | |
| 2 | Sözlülük Okuryazarlık ve Çağdaş Medya | |
| 3 | Basım Devrimi, Kağıt ve Blok Baskı, Matbaanın İcadı, Haber Ticareti | |
| 4 | Viktoryan İnterneti – Telgraf, Zaman Mekan ve Telgraf | |
| 5 | Telefon,Görüntü Teknolojileri ve Kitle Toplumunun Doğuşu I | |
| 6 | Telefon,Görüntü Teknolojileri ve Kitle Toplumunun Doğuşu II | |
| 7 | Fotoğraf Haberciliği, İlk Hareketli Resimler | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sinemanın Doğuşu ve Etkileri | |
| 10 | Radyo ve Televizyon Teknolojileri | |
| 11 | Yeni Medyanın DoğuşuYeni Medyanın Geleneksel Medyadan Farkları I | |
| 12 | Yeni Medyanın DoğuşuYeni Medyanın Geleneksel Medyadan Farkları II | |
| 13 | Medyamorfoz; Akıllı Telefonlar ve Akıllı Televizyonlar | |
| 14 | Genel Tekrar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Atabek Ümit. İletişim ve Teknoloji, Seçkin Yayınevi, Ankara: 2001. İnnis Harold A.İmparatorluk ve İletişim Araçları, (çev: Nurcan Törenli), Ütopya Yayınevi, Ankara: 2006 Crowley David, Heyer Paul, İletişim Tarihi, Siyasal Kitabevi, Ankara: 2007 |
| Ders Kaynakları | |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Yeni iletişim tekniklerini etkili bir şekilde kullanır. |
| 2 | Yeni medya ile geleneksel medya arasındaki farkları sıralar. |
| 3 | Medyamorfoz kavramını tanımlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 3 | 10 | 30 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 113 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||