Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi EPU 522 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Eğitim Bilimine Giriş

Sınıf Yönetimi

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Gözde Sezen Gültekin 

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türk Eğitim Sistemininin yapısını tanır ve Türk Eğitim Sisteminin sorunlarının çözümüne ilişkin duyarlılık geliştirir.

Dersin İçeriği

Eğitim ve eğitim sistemi kavramları, eğitim sisteminin diğer sistemlerle ilişkisi, eğitim sisteminin görevleri, Türk millî eğitim sisteminin tarihsel gelişimi, Türk millî eğitiminin genel amaçları, özel amaçları, ilkeleri, Türk milli eğitim sisteminin örgütsel yapısı¸ Türk eğitim sistemini düzenleyen esaslara göre eğitimin ilkeleri, Türk eğitim sisteminin nicel durumu, Türk eğitim sisteminin nitel durumu¸ Türk eğitim sisteminde öğretmen yetiştirme, Türk eğitim sisteminde yönetici, uzman ve denetici yetiştirme, Türk eğitim sisteminde fırsat eşitliği, Türk eğitim sisteminin finansmanı, Avrupa birliği sürecinde Türk eğitim sistemi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türk millî eğitim sisteminin tarihsel gelişimini anlatma Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
2 Türk milli eğitim sisteminin örgütsel yapısını açıklama Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
3 Türk millî eğitiminin genel amaçları, özel amaçları, ilkelerini sıralama Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
4 Türk eğitim sisteminin nicel ve nitel durumunu tartışma Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
5 Avrupa birliği sürecinde Türk Eğitim Sistemini tartışma Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
6 Türk eğitim sisteminde öğretmen yetiştirme ve fırsat eşitliği kavramlarını tartışma Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
7 Türk eğitim Sisteminin sorunlarına çözüm önerileri geliştirme Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eğitim ve Eğitim Sistemi Kavramları, Eğitim Sisteminin Diğer Sistemlerle İlişkisi, Eğitim Sisteminin Görevleri
2 Türk Millî Eğitim Sisteminin Tarihsel Gelişimi
3 Türk Millî Eğitiminin Genel Amaçları, Özel Amaçları, İlkeleri
4 Türk Milli Eğitim Sisteminin Örgütsel Yapısı
5 Türk Eğitim Sistemini Düzenleyen Esaslar
6 Türk Eğitim Sistemini Düzenleyen Esaslara Göre Eğitimin İlkeleri
7 Türk Eğitim Sisteminin Nicel Durumu
8 Türk Eğitim Sisteminin Nitel Durumu
9 Türk Eğitim Sisteminde Öğretmen Yetiştirme
10 Türk Eğitim Sisteminde Yönetici, Uzman ve Denetici Yetiştirme
11 Türk Eğitim Sisteminde Fırsat Eşitliği
12 Türk Eğitim Sisteminin Finansmanı
13 Avrupa Birliği Sürecinde Türk Eğitim Sistemi
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Uzaktan Eğitim Ders Notları Osman TİTREK 

Ders Kaynakları

Başaran, İbrahim.(1994). Türk Eğitim Sistemi. Ankara.
Erdoğan, İrfan(2002).Yeni Bin Yıla Doğru Türk Eğitim Sistemi. Sorunlar ve Çözümler. Sistem Yayıncılık.
Akçay, Cengiz (2007). Türk Eğitim Sistemi. Anı Yayıncılık.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Eğitim programları ve öğretim alanı ilgili kuramsal temeller, program tasarımı, geliştirme ve değerlendirme boyutları hakkında bilgi sahibi olup, ihtiyaca uygun program geliştirme ve değerlendirme süreçlerini yürütür.
7 Eğitim programları ve öğretim alanında gerçekleşen yenilik ve değişikliklerin toplumdaki etkilerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Türk millî eğitim sisteminin tarihsel gelişimini anlatma
2 Türk milli eğitim sisteminin örgütsel yapısını açıklama
3 Türk millî eğitiminin genel amaçları, özel amaçları, ilkelerini sıralama
4 Türk eğitim sisteminin nicel ve nitel durumunu tartışma
5 Avrupa birliği sürecinde Türk Eğitim Sistemini tartışma
6 Türk eğitim sisteminde öğretmen yetiştirme ve fırsat eşitliği kavramlarını tartışma
7 Türk eğitim Sisteminin sorunlarına çözüm önerileri geliştirme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 167
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,68
dersAKTSKredisi 6