| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 21. Yy.Da Öğretmen Yetiştirme | EPU 530 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğretmen yetiştirmede yeni yaklaşımların ve modellerin öğrenilmesi ve yeni önerilerin geliştirilmesi hedeflenmektedir. |
| Dersin İçeriği | Öğretmen yetiştirmede yeni yaklaşımların ve modeller; Küreselleşme çağında öğretmen yetiştirmenin ve eğitim politikasının değişimi; Öğretmen yetiştirme sistemlerini karşılaştırmada dikkat edilecek hususlar. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğretmen yetiştirmede yeni yaklaşımları kavrama | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 2 | Çeşitli ülkelerdeki eğitim sistemleri ve öğretmen yetiştirme amaçlarının sınıflandırılması | Soru-Cevap, Problem Çözme, | Boşluk Doldurma Testleri, |
| 3 | Öğretmen yetiştirmede ülke gelişiminde önemli yeri olduğunu kavrama | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Bugünkü öğretmen yetiştirme sisteminin üstün|eksik yönlerini analiz edebilme | Tartışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Öğretmen yetiştirmenin tarihi | |
| 2 | Küreselleşme çağında öğretmen yetiştirme | |
| 3 | Öğretmen yetiştirme teorileri | |
| 4 | Öğretmen yetiştirmenin eğitimdeki yeri ve önemi | |
| 5 | Çeşitli ülkelerdeki öğretmen eğitiminin gelişimi | |
| 6 | Öğretmen yetiştirmenin hedefleri | |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Çeşitli ülkelerdeki öğretmen yetiştirme sistemleri | |
| 9 | Öğretmen yetiştirme eğitim politikasının değişimi | |
| 10 | Öğretmen yetiştirmede yeni yaklaşımlar | |
| 11 | Öğrenci Sunumları | |
| 12 | Öğrenci Sunumları | |
| 13 | Öğrenci Sunumları ve değerlendirme | |
| 14 | Final |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Demirel, Ö. (2000). Öğretmenlik mesleğine giriş, PegemA, 2000. Erdoğan, İ. (1999). Çağdaş Eğitim Sistemleri, Sistem yayınlan, İstanbul, 1999 Öztürk, C. (2000). Türkiye´de Dünden Bugüne Öğretmen Yetiştirme", 1848-1998, MÜ yayınlan, İstanbul, 1999. Türk, E(2000). Türk Eğitim Sistemi", Anı yayınları, İstanbul, 2000 Türkoğlu, A.(2000). Karşılaştırmalı Eğitim, ÇÜ Yayınları, Adana, 2000 Tutkun, Ö. F. (2010). 21. yüzyılda eğitim programının felsefi boyutları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 3, 993-1016. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Eğitim programları ve öğretim alanı ilgili kuramsal temeller, program tasarımı, geliştirme ve değerlendirme boyutları hakkında bilgi sahibi olup, ihtiyaca uygun program geliştirme ve değerlendirme süreçlerini yürütür. | ||||||
| 7 | Eğitim programları ve öğretim alanında gerçekleşen yenilik ve değişikliklerin toplumdaki etkilerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Öğretmen yetiştirmede yeni yaklaşımları kavrama | |||||||
| 2 | Çeşitli ülkelerdeki eğitim sistemleri ve öğretmen yetiştirme amaçlarının sınıflandırılması | |||||||
| 3 | Öğretmen yetiştirmede ülke gelişiminde önemli yeri olduğunu kavrama | |||||||
| 4 | Bugünkü öğretmen yetiştirme sisteminin üstün|eksik yönlerini analiz edebilme |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Ödev | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
| 1. Final | 80 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 176 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||