Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
21. Yy.Da Öğretmen Yetiştirme EPU 530 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğretmen yetiştirmede yeni yaklaşımların ve modellerin öğrenilmesi ve yeni önerilerin geliştirilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği Öğretmen yetiştirmede yeni yaklaşımların ve modeller; Küreselleşme çağında öğretmen yetiştirmenin ve eğitim politikasının değişimi; Öğretmen yetiştirme sistemlerini karşılaştırmada dikkat edilecek hususlar.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğretmen yetiştirmede yeni yaklaşımları kavrama Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım,
2 Çeşitli ülkelerdeki eğitim sistemleri ve öğretmen yetiştirme amaçlarının sınıflandırılması Soru-Cevap, Problem Çözme, Boşluk Doldurma Testleri,
3 Öğretmen yetiştirmede ülke gelişiminde önemli yeri olduğunu kavrama Anlatım, Soru-Cevap,
4 Bugünkü öğretmen yetiştirme sisteminin üstün|eksik yönlerini analiz edebilme Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Öğretmen yetiştirmenin tarihi
2 Küreselleşme çağında öğretmen yetiştirme
3 Öğretmen yetiştirme teorileri
4 Öğretmen yetiştirmenin eğitimdeki yeri ve önemi
5 Çeşitli ülkelerdeki öğretmen eğitiminin gelişimi
6 Öğretmen yetiştirmenin hedefleri
7 Ara sınav
8 Çeşitli ülkelerdeki öğretmen yetiştirme sistemleri
9 Öğretmen yetiştirme eğitim politikasının değişimi
10 Öğretmen yetiştirmede yeni yaklaşımlar
11 Öğrenci Sunumları
12 Öğrenci Sunumları
13 Öğrenci Sunumları ve değerlendirme
14 Final
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Demirel, Ö. (2000). Öğretmenlik mesleğine giriş, PegemA, 2000.
Erdoğan, İ. (1999). Çağdaş Eğitim Sistemleri, Sistem yayınlan, İstanbul, 1999
Öztürk, C. (2000). Türkiye´de Dünden Bugüne Öğretmen Yetiştirme", 1848-1998, MÜ yayınlan, İstanbul, 1999.
Türk, E(2000). Türk Eğitim Sistemi", Anı yayınları, İstanbul, 2000
Türkoğlu, A.(2000). Karşılaştırmalı Eğitim, ÇÜ Yayınları, Adana, 2000
Tutkun, Ö. F. (2010). 21. yüzyılda eğitim programının felsefi boyutları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 3, 993-1016.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Eğitim programları ve öğretim alanı ilgili kuramsal temeller, program tasarımı, geliştirme ve değerlendirme boyutları hakkında bilgi sahibi olup, ihtiyaca uygun program geliştirme ve değerlendirme süreçlerini yürütür.
7 Eğitim programları ve öğretim alanında gerçekleşen yenilik ve değişikliklerin toplumdaki etkilerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Öğretmen yetiştirmede yeni yaklaşımları kavrama
2 Çeşitli ülkelerdeki eğitim sistemleri ve öğretmen yetiştirme amaçlarının sınıflandırılması
3 Öğretmen yetiştirmede ülke gelişiminde önemli yeri olduğunu kavrama
4 Bugünkü öğretmen yetiştirme sisteminin üstün|eksik yönlerini analiz edebilme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 60
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 7 112
Ara Sınav 1 3 3
Ödev 1 10 10
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 176
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,04
dersAKTSKredisi 6