| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Eğitimde Program Geliştirme | EPU 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Eğitim programları ile ilgili temel teori, ilke, yaklaşımlar ve uygulamalar hakkında kazanım oluşturma ve Türkçe dersi ile ilgili eğitim programları hazırlayabilme ve bir Türkçe ders programın değerlendirebilme becerisi kazandırma. |
| Dersin İçeriği | Planlı eğitim nedir ve niçin uygulanmalıdır, eğitimde program geliştirme temel kavramlar, ilkeler ve modeller tanıma, bir eğitim programının öğeleri ve bu öğelerin içeriğini tanıma, bir eğitim programı oluşturma ve bir eğitim programını değerlendirebilme. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Eğitimde program geliştirmede temel kavramlar bilgisi. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Program geliştirme ile ilgili temel sınıflamalar bilgisi. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Eğitim programının öğeleri bilgisi. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Eğitim programı hazırlama ilkeleri bilgisi. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Eğitimde program geliştirmenin gerekliliğini kavrayabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Özgün bir eğitim programı hazırlayabilme. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 7 | Bir eğitim programının öğelerini tutarlı olarak analiz edebilme. | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 8 | Analiz sonuçlarına göre bir eğitim programını yenileyebilme. | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 9 | Bir eğitim programın iç ve dış ölçütler açısından değerlendirebilme. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 10 | Eğitim programın değerlendirmesinin gerekliliğine inanış. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Açık sistem olarak eğitim. | |
| 2 | Program Geliştirmenin dünyada ve Türkiyede tarihi süreci. | |
| 3 | Eğitimde hedefler, belirleyiciler ve süzgeçler. | |
| 4 | Aşamalı sınıflama ve hedef yazma ilkeleri. | |
| 5 | Davranış\kazanım\öğrenme çıktıları | |
| 6 | İçerik, içerik düzenleme ilkeleri. | |
| 7 | Öğrenme-öğretme süreçleri ve öğeleri | |
| 8 | Öğrenci katılımı | |
| 9 | Öğretim strateji ve yöntemleri. | |
| 10 | Araç-gereç, materyaller | |
| 11 | Sınıf düzeni | |
| 12 | Öğretmen niteliği | |
| 13 | Değerlendirme | |
| 14 | Alanı ile ilgili bir yıllık, ünite ve günlük plan-ders planı hazırlama. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Demirel, Ö. (2005). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık. Erden, M. (1998). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. Ertürk, S. (1993). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan. Sönmez, V. (2007). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık. Tyler, R. W., (1949). Basic Principles of Curriculum and Instruction. The University of Chicago Press. Uzunboylu, H. Ve Hürsen, Ç. (2008). Eğitim Programları ve Değerlendirilmesi. Ankara: Öğreti. Tyler, R. W. (1949). Basic Principles of Curriculum and Instruction. The University of Chicago Press. Chicago and London. Worthen, B. R., & James, R. S. (1987). Educational Evaluation. Longman, London. Üniversitelerin veri tabanları ve Eğitim Bilim insanlarının web sayfaları. |
| Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
|---|---|---|---|
| 0 | EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME - Uzaktan Eğitim_Öğrenci Listesii.pdf | 0 MB | |
| 0 | EPG_Ödev-Konu-Sunu_İzlence.docx | 0 MB | |
| 0 | 1.Hafta.pdf | 0 MB |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | X | |||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
| 6 | Eğitim programları ve öğretim alanı ilgili kuramsal temeller, program tasarımı, geliştirme ve değerlendirme boyutları hakkında bilgi sahibi olup, ihtiyaca uygun program geliştirme ve değerlendirme süreçlerini yürütür. | X | |||||
| 7 | Eğitim programları ve öğretim alanında gerçekleşen yenilik ve değişikliklerin toplumdaki etkilerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Eğitimde program geliştirmede temel kavramlar bilgisi. | |||||||
| 2 | Program geliştirme ile ilgili temel sınıflamalar bilgisi. | |||||||
| 3 | Eğitim programının öğeleri bilgisi. | |||||||
| 4 | Eğitim programı hazırlama ilkeleri bilgisi. | |||||||
| 5 | Eğitimde program geliştirmenin gerekliliğini kavrayabilme. | |||||||
| 6 | Özgün bir eğitim programı hazırlayabilme. | |||||||
| 7 | Bir eğitim programının öğelerini tutarlı olarak analiz edebilme. | |||||||
| 8 | Analiz sonuçlarına göre bir eğitim programını yenileyebilme. | |||||||
| 9 | Bir eğitim programın iç ve dış ölçütler açısından değerlendirebilme. | |||||||
| 10 | Eğitim programın değerlendirmesinin gerekliliğine inanış. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
| 1. Final | 80 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 166 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||