| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Çokkültürlü Toplumlar Sosyolojisi | UTY 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA KEMAL ŞAN | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Osman Aydoğan | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Bu derste yaşadığımız küresel dünyanın etkisiyle daha da artan çeşitlilik olgusunu analiz ederek öğrencilerde farklılıklara ilişkin olumlu bir bakış açısı kazandırılmaya çalışılacaktır. | 
| Dersin İçeriği | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Tarihsel süreçte etnik ve kültürel çeşitlilik olgusunun kavratılması | Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Kültürel Çoğulculuğun günümüz toplumlarındaki önemi | Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Türkiye´de ve Dünya´da çeşitlilik ve farklılıklara hoş görü siyasetlerinin öneminin kavranılması | Beyin Fırtınası, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Sosyal Teoride Kültürel Farklılıkları Algılama Biçimleri | |
| 2 | Tarihsel Bir Deneyim Olarak Osmanlı İmparatorluğun?da Çokkültürlülük Yansıması | |
| 3 | Çokkültürlülük ve çokkültürcülük kavramlarının tanımları ve birbirinden farklar | |
| 4 | Çokkültürlülük biçimleri I | |
| 5 | Çokkültürlülük biçimleri II | |
| 6 | Çokkültürlülük Politikaları I (Toplumsal Uyum Modelleri) | |
| 7 | Çokkültürlülük Politikaları II (Toplumsal Uyum Modelleri) | |
| 8 | Çokkültürlülük Olgusunun Dünya?daki Yansımaları | |
| 9 | Kanada ve Avustralya?da Çokkültürlülük Olgusu | |
| 10 | Avrupa Toplumlarında Çokkültürlülük | |
| 11 | Amerikan Çokkültürlüğü | |
| 12 | Çokkültürlü Toplumlarda Çokkültürlü Eğitim Tartışmaları | |
| 13 | Çokkültürlülüğe Alternatif Model: Demokratik Yurttaşlık Katılımı | |
| 14 | Çokkültürlülüğün İmkan Ve Sıkıntıları (Eleştirileri) | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Şan, Mustafa Kemal, ?Küreselleşme, Çağında Farklılık Ve Çokkültürlülük Siyaseti?, Avrupa günlüğü, 2006. Sayfa aralığı 300-307  | 
| Ders Kaynakları | 1. Dominuque, S. Öteki ile Barış İçinde Yaşamak, İstanbul Bilgi Üniversitesi | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal yapıyla ilgili değişimleri ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak | ||||||
| 2 | Hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak | ||||||
| 3 | Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazanmak | ||||||
| 4 | Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı olmaktan ziyade özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak | ||||||
| 5 | Toplumsal olguve olayları değerlendirebilme, toplumsal yapıdaki değişimleri analiz edebilme becerisi kazanmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tarihsel süreçte etnik ve kültürel çeşitlilik olgusunun kavratılması | |||||
| 2 | Kültürel Çoğulculuğun günümüz toplumlarındaki önemi | |||||
| 3 | Türkiye´de ve Dünya´da çeşitlilik ve farklılıklara hoş görü siyasetlerinin öneminin kavranılması | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 10 | 
| 1. Ödev | 45 | 
| 2. Ödev | 45 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Final | 80 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 7 | 112 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | 
| Ödev | 2 | 4 | 8 | 
| Final | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 181 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||