| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Medya Sosyolojisi | UTY 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. PINAR YAZGAN HEPGÜL | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Toplumunda kitle iletişim araçlarının rolüne ilişkin sosyolojik perspektiflerin genel bir bakış ve analiz sağlar. | 
| Dersin İçeriği | Bu ders kitle iletişim araçlarının tüketimi ve ürünlerine medya endüstrleri ve küresel medya ürünlerine odaklanarak kritik bir yaklaşım getirir. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Temel kavramları öğrenir | ||
| 2 | Çağdaş medya kültürünün kökenlerini öğrenir | ||
| 3 | |||
| 4 | |||
| 5 | |||
| 6 | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Derse giriş ve kavramlar | |
| 2 | Medya sosyolojisi | |
| 3 | Çağdaş medya kültürünün kökenleri | |
| 4 | Medya Endüstrileri | |
| 5 | Televizyon sanayisi | |
| 6 | Medya ürünleri | |
| 7 | İdeolojiler ve Medya | |
| 8 | Haber değerleri / medya değerleri | |
| 9 | Küreselleşme | |
| 10 | Medya ve Küreselleşme | |
| 11 | Medya, gençlik ve sosyalleşme | |
| 12 | Değişen medya | |
| 13 | Yeni medya I | |
| 14 | Yeni medya II ve değerlendirme | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Eric Maigret- Medya ve İletişim Sosyolojisi (2011) İletişim yayınları | 
| Ders Kaynakları | Dan Laughey, Medya Çalışmaları - Teoriler ve Yaklaşımlar Kalkedon Yayıncılık / Araştırma - İnceleme Dizisi (2010) Levent Yaylagül, Kitle İletişim Kuramları (Egemen ve Eleştirel Yaklaşımlar) Dipnot Yayınları / Yeni Zamanlar (Derleme) Dizisi (2012) Ray Poynter, İnternet ve Sosyal Medya Araştırmaları El Kitabı Optimist Yayın Dağıtım | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal yapıyla ilgili değişimleri ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak | ||||||
| 2 | Hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak | ||||||
| 3 | Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazanmak | ||||||
| 4 | Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı olmaktan ziyade özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak | ||||||
| 5 | Toplumsal olguve olayları değerlendirebilme, toplumsal yapıdaki değişimleri analiz edebilme becerisi kazanmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Temel kavramları öğrenir | |||||
| 2 | Çağdaş medya kültürünün kökenlerini öğrenir | |||||
| 3 | ||||||
| 4 | ||||||
| 5 | ||||||
| 6 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 25 | 
| 1. Ödev | 37 | 
| 2. Ödev | 38 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 | 
| 1. Final | 80 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | 
| Ödev | 2 | 35 | 70 | 
| Final | 1 | 2 | 2 | 
| Toplam İş Yükü | 170 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||