| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Demokrasi ve İnsan Haklarının Sosyolojik Süreçleri | UTY 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. OSMAN ÖZKUL | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Demokrasinin tarihsel gelişimini, insan haklarının tarihsel süreçte kaydettiği aşamayı değerlendirebilme, demokratik toplumları ve kültürleri tanıyabilme,demokrasi ve insan haklarının genelde dünya, özelde Türkiye´deki uygulamalarını analiz edebilme. | 
| Dersin İçeriği | Demokrasi ve insan hakları, demokrasi kültürü, demokratik toplum, Türkiye´de demokrasi ve insan hakları uygulamaları, Demokrasi ve insan haklarının dünyadaki uygulamaları. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Demokrasi ve insan haklarını tarihsel süreçleriyle öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Demoktatik bilinç, demokratik yaşam ve toplumsal işlevlerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Demokratik toplumun özelliklerini öğrenir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Demokrasi ve insan haklarının tarihsel süreci | |
| 2 | Demokrasi ve demokrasi kültürü | |
| 3 | Demokrasi toplum ve özellikleri | |
| 4 | Demokrasi ve insan haklarını zedeleyen nedenler | |
| 5 | Türkiye´de demokrasi ve insan hakları uygulamaları | |
| 6 | Siyasal sistemler ve demokrasi | |
| 7 | Demokrasiye geçişte yaşanan sorunlar | |
| 8 | Demokratik toplum ve özellikleri | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Demokratik bilinç, demokratik yaşam ve toplumsal işlevleri | |
| 11 | Demokrasi bürokrasi ve insan hakları sürecinde toplumsal sorunlar | |
| 12 | İnsan hakları ve adalet | |
| 13 | Hukuk adalet ve demokrasi | |
| 14 | Demokrasi ve insan haklarının dünyadaki uygulamaları üzerine sosyolojik bir analiz | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal yapıyla ilgili değişimleri ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak | X | |||||
| 2 | Hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak | X | |||||
| 3 | Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazanmak | X | |||||
| 4 | Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı olmaktan ziyade özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak | X | |||||
| 5 | Toplumsal olguve olayları değerlendirebilme, toplumsal yapıdaki değişimleri analiz edebilme becerisi kazanmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Demokrasi ve insan haklarını tarihsel süreçleriyle öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| 2 | Demoktatik bilinç, demokratik yaşam ve toplumsal işlevlerini öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| 3 | Demokratik toplumun özelliklerini öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| 4 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 100 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 7 | 112 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 3 | 3 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 145 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||