| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türkiye’Nin Ekolojik Bölgeleri | COG 527 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DERYA EVRİM KOÇ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türkiye nin ekolojik özelliklerinin tanıtılması ve ekolojik yönden bölgelere ayırmak. |
| Dersin İçeriği | Türkiye'nin çeşitli ekolojik kriterlere göre ayrılan mekansal birimlerine göre Türkiye'nin ekolojik özelliklerini ve dağılışları incelenir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Doğal ortamın nasıl sınıflandırılacağını belirler. | Soru-Cevap, | |
| 2 | Coğrafi bakışla mekan analizi ve değerlendirilmesini yapmak. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Türkiye'de bitki örtüsü ile iklim, toprak, jeomorfolojik özellikler arasında ilişki kurar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Tükiye'de mekansal faktörlere göre belirlenen ekolojik bölgelerin temel özelliklerini öğrenir. | Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ekolojik Sınıflandırma Sistemi -Ekolojik Bölge Ayrımında Kullanılan Ölçütler -Türkiye’nin Ekolojik Bölgelere Ayrımında Ele Alınan Öğelerin Önemi ve Değerlendirilmesi | |
| 2 | Türkiye’nin Ekolojik Bölgeleri -Karadeniz Ekolojik Bölgesi | |
| 3 | Karadeniz Ekolojik Bölgesi | |
| 4 | Marmara Geçiş Ekolojik Bölgesi | |
| 5 | Ege Ekolojik Bölgesi | |
| 6 | Akdeniz Ekolojik Bölgesi | |
| 7 | Akdeniz Ardı Ekolojik Bölgesi | |
| 8 | Güneydoğu Anadolu Geçiş Ekolojik Bölgesi | |
| 9 | İç Anadolu Ekolojik Bölgesi | |
| 10 | Doğu Anadolu Ekolojik Bölgesi | |
| 11 | Bölgelere göre Tür Çeşitliliği ve Zenginliğinin Nedenleri | |
| 12 | Bölgelere göre Tür Çeşitliliği ve Zenginliğinin Nedenleri | |
| 13 | Yerel Biyomlar | |
| 14 | Yerel Biyomlar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | TÜRKEŞ M., 2015, Biyocoğrafya,Bir Paleocoğrafya ve Ekoloji Yaklaşımı, Kriter Yayınevi, İstanbul. ATALAY İ., 2014, Türkiye’nin Ekolojik Bölgeleri Meta Basımevi, İzmir. ATALAY İ., 2008, Ekosistem ekolojisi ve Coğrafyası Cilt I-II Meta Basımevi, İzmir. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek | ||||||
| 2 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek | ||||||
| 3 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | ||||||
| 4 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki i güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek | X | |||||
| 5 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek | ||||||
| 6 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | X | |||||
| 7 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | X | |||||
| 8 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojilerinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek | ||||||
| 9 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek | ||||||
| 10 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek | X | |||||
| 11 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer | ||||||
| 12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
| 13 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
| 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
| 15 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Doğal ortamın nasıl sınıflandırılacağını belirler. | |||||||||||||||
| 2 | Coğrafi bakışla mekan analizi ve değerlendirilmesini yapmak. | |||||||||||||||
| 3 | Türkiye'de bitki örtüsü ile iklim, toprak, jeomorfolojik özellikler arasında ilişki kurar | |||||||||||||||
| 4 | Tükiye'de mekansal faktörlere göre belirlenen ekolojik bölgelerin temel özelliklerini öğrenir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 140 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||