| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türkiye’De Tarımsal Üretim ve Pazarlama Şartları | COG 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FATİH ARICİ |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. FATİH ARICİ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türkiye ekonomisinin temeli olan tarımsal üretimin ve tarım ürünlerinin pazarlama problemlerinin genel yapısını anlamak,yorumlayabilmek ve çözüm önerileri sunabilmek |
| Dersin İçeriği | Türkiye´de tarım ürünleri üretimi ve pazarlama olanakları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türkiye'nin tarımsal üretim potansiyelini değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Tarımsal üretimi etkileyen fiziki coğrafya faktörlerini tartışır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Tarımsal üretimi etkileyen beşeri coğrafya faktörlerini tartışır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Tahıl üretimi ve pazarlama koşullarını yorumlar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Meyve üretimi ve pazarlama koşullarını yorumlar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Sebze üretimi ve pazarlama koşullarını yorumlar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | Sanayi bitkileri üretimi ve pazarlama koşullarını yorumlar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 8 | Hayvansal üretim ve pazarlama koşullarını yorumlar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 9 | Tarımsal üretim ve pazarlama koşullarını değerlendirerek proje hazırlar | Tartışma, Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Türkiye´de tarımı etkileyen doğal çevre etmenleri | |
| 2 | Yüzey şekilleri,iklim,bitki örtüsü,hidrografik özellikleri,toprak | |
| 3 | Türkiye´de tarımı etkileyen beşeri çevre etmenleri | |
| 4 | Toprak bakımı,sulama,gübreleme,ıslah ve ilaçlama,pazar,tarımsal destekler vb. | |
| 5 | Tahıl ürünleri üretimi ve pazarlama şartları | Tahıl üretim istatistiklerinin temini |
| 6 | Buğday,arpa,mısır,çeltik ve diğerleri | |
| 7 | Sebze üretimi ve pazarlama imkanları | Sebze üretim istatistiklerinin temini |
| 8 | Seracılık faaliyetleri ve pazarlama imkanları | Seracılık üretim istatistiklerinin temini |
| 9 | Sanayi bitkileri üretimi ve pazarlama imkanları | Sanayi bitkileri üretim istatistiklerinin temini |
| 10 | Tütün,pamuk,şeker pancarı,çay,yağlı tohumlular vb. | |
| 11 | Meyve üretimi ve pazarlama imkanları | Meyve üretim istatistiklerinin temini |
| 12 | Fındık,zeytin,üzüm,incir,turunçgiller,muz,kayısı,şeftali,elma,kiraz,ceviz vb. | |
| 13 | Genel olarak Türkiye´de tarımsal üretimin yıllara göre değişimlerinin yorumlanması | |
| 14 | Genel olarak Türkiye´de pazarlama imkanlarının yıllara göre değişimlerinin yorumlanması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Hayati Doğanay,2011,Türkiye Tarım Coğrafyası,Pegem yayınevi, |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek | X | |||||
| 2 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek | X | |||||
| 3 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | X | |||||
| 4 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki i güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek | X | |||||
| 5 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek | X | |||||
| 6 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | X | |||||
| 7 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | X | |||||
| 8 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojilerinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek | X | |||||
| 9 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek | X | |||||
| 10 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek | X | |||||
| 11 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer | ||||||
| 12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
| 13 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
| 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | ||||||
| 15 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türkiye'nin tarımsal üretim potansiyelini değerlendirir. | |||||||||||||||
| 2 | Tarımsal üretimi etkileyen fiziki coğrafya faktörlerini tartışır. | |||||||||||||||
| 3 | Tarımsal üretimi etkileyen beşeri coğrafya faktörlerini tartışır. | |||||||||||||||
| 4 | Tahıl üretimi ve pazarlama koşullarını yorumlar. | |||||||||||||||
| 5 | Meyve üretimi ve pazarlama koşullarını yorumlar. | |||||||||||||||
| 6 | Sebze üretimi ve pazarlama koşullarını yorumlar. | |||||||||||||||
| 7 | Sanayi bitkileri üretimi ve pazarlama koşullarını yorumlar. | |||||||||||||||
| 8 | Hayvansal üretim ve pazarlama koşullarını yorumlar. | |||||||||||||||
| 9 | Tarımsal üretim ve pazarlama koşullarını değerlendirerek proje hazırlar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ödev | 16 | 1 | 16 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 16 | 2 | 32 |
| Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 16 | 4 | 64 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Toplam İş Yükü | 160 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||