| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türkiye Tarım Coğrafyası | COG 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ZERRİN KARAKUZULU |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ZERRİN KARAKUZULU, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türkiye’nin Tarım Potansiyelini Öğretmek Ve Bu Potansiyeli Daha İyi Değerlendirebilmenin Yollarını Coğrafi Bakış Açısıyla Değerlendirebilmek,Çözüm Ve Öneriler Geliştirebilmek. |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türkiye arazi kullanımını açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 2 | Türkiye´nin tarım potansiyelini belirleyen coğrafi faktörleri açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 3 | Türkiye´nin tahıl tarım potansiyelini açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Türkiye´nin sebze tarım potansiyelini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Türkiye´nin endüstri bitkileri tarım potansiyelini açıklar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 6 | Türkiye´nin meyvecilik tarım potansiyelini açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 7 | Türkiye´nin alternatif tarım ürünleri potansiyelini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 8 | Uygulanan tarım politikalarını yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 9 | Söz konusu uygulamaların olumlu ve olumsuz yanlarını tartışır | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 10 | Tarım ürünlerinin pazarlanmasında karşılaşılan sorunları belirleyip,çözüm önerileri geliştirir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | TÜRKİYE’DE TARIM TOPRAKLARINDAN YARARLANMA,Tarla Arazileri,Bağ ve bahçe arazileri | |
| 2 | Çayır ve mera arazileri,Orman arazisi | |
| 3 | TÜRKİYE’DE TARIMI ETKİLEYEN FAKTÖRLER | |
| 4 | Toprak ve bakımı,Sulama ve Gübreleme,Islah ve ilaçlama,Makinalaşma ve pazarlama,Tarımı destekleyen kuruluşlar | |
| 5 | TARLA VE BAHÇE KÜLTÜRLERİ,Buğday tarımı,Arpa tarımı | |
| 6 | Mısır tarımı,Çeltik tarımı,Diğer tahıllar | Sistemdeki makalelerin okunması. |
| 7 | SEBZECİLİK, Baklagiller,Patates | Sistemdeki makalelerin okunması. |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Soğan ve sarımsak,Bostan ve domates,Sera sebzeciliği | Sistemdeki makalelerin okunması. |
| 10 | ENDÜSTRİ BİTKİLERİ,Tütün tarımı,Pamuk tarımı | Sistemdeki makalelerin okunması. |
| 11 | Şeker pancarı tarımı,Çay tarımı | Sistemdeki makalelerin okunması. |
| 12 | Yağlı tohumlular tarımı,Yem bitkileri tarımı | Sistemdeki makalelerin okunması. |
| 13 | TÜRKİYE’DE MEYVECİLİK,Fındık,Zeytin | Sistemdeki makalelerin okunması. |
| 14 | Bağcılık ve incir,Turunçgiller,Diğer meyveler | Sistemdeki makalelerin okunması. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | DOĞANAY,H.,1998,Türkiye Ekonomik Coğrafyası,Çizgi Kitabevi,Erzurum |
| Ders Kaynakları | BULUT,İ,2006,Genel Tarım Bilgileri ve Tarımın Coğrafi Esasları,Gündüz Eğitim ve Yayıncılık,Ankara. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek | X | |||||
| 2 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek | X | |||||
| 3 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | X | |||||
| 4 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki i güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek | X | |||||
| 5 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek | X | |||||
| 6 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | X | |||||
| 7 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | X | |||||
| 8 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojilerinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek | X | |||||
| 9 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek | X | |||||
| 10 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek | X | |||||
| 11 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer | X | |||||
| 12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
| 13 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
| 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
| 15 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türkiye arazi kullanımını açıklar. | |||||||||||||||
| 2 | Türkiye´nin tarım potansiyelini belirleyen coğrafi faktörleri açıklar | |||||||||||||||
| 3 | Türkiye´nin tahıl tarım potansiyelini açıklar | |||||||||||||||
| 4 | Türkiye´nin sebze tarım potansiyelini açıklar. | |||||||||||||||
| 5 | Türkiye´nin endüstri bitkileri tarım potansiyelini açıklar | |||||||||||||||
| 6 | Türkiye´nin meyvecilik tarım potansiyelini açıklar | |||||||||||||||
| 7 | Türkiye´nin alternatif tarım ürünleri potansiyelini açıklar | |||||||||||||||
| 8 | Uygulanan tarım politikalarını yorumlar | |||||||||||||||
| 9 | Söz konusu uygulamaların olumlu ve olumsuz yanlarını tartışır | |||||||||||||||
| 10 | Tarım ürünlerinin pazarlanmasında karşılaşılan sorunları belirleyip,çözüm önerileri geliştirir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 40 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ödev | 16 | 1 | 16 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Sözlü Sınav | 3 | 8 | 24 |
| Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 16 | 4 | 64 |
| Toplam İş Yükü | 308 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||