| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türkıye Kuvaterner Jeomorfolojısı | COG 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CERCİS İKİEL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Ayşe ATALAY |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | En yeni ve kısa jeolojik zaman olan kuaternerin Türkiye´de jeolojik, jeomorfolojik ve klimatik süreçleri ile biyocoğrafyaya etkisinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Kuaternerin genel özellikleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kuaternerin genel özelliklerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | Türkiyede morfolojinin kuaternerdeki gelişimini anlatır. | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 3 | Türkiyede kuaternerde klimatik gelişmeleri anlatır | Anlatım, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Türkiye biyocoğrafyasında kuaternerdeki gelişmeleri örneklendirir. | Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kuaternerin genel özellikleri | |
| 2 | Türkiye kuaternerinde kıyı morfolojisi | |
| 3 | Türkiyede kuaterner volkanizması | |
| 4 | Kuaternerde oluşmuş glasiyeler ve türkiyedeki durumları | |
| 5 | Türkiyede pliyo-kuaterner karstının oluşum ve gelişimi:Türkiyede pliyo-kuaterner yaşlı kalker karstı | |
| 6 | Türkiyede pliyo-kuaterner yaşlı jips karstı | |
| 7 | Kaliş(kalker kabuk) ve Türkiyedeki konumu | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Depremler | |
| 10 | Türkiyede kuaterner esnasında neotektonik | |
| 11 | Kuaternerde dislokasyonlar ve çöküntü ovaları | |
| 12 | Kuaternerde aşınım yüzeyleri ve deformasyonları | |
| 13 | Türkiyedeki akarsu şebekesinin kuaternerde oluşumu ve gelişimi | |
| 14 | Türkiyede kuaternerde vejetasyon ve fauna |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Ardos,M.,1992,Türkiyede Kuaterner Jeomorfolojisi,İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları No:3737,İstanbul Erol,Oğuz,1979,Dördüncü Çağ,Ankara Üniv. Coğrafya Araş Enst.Yay. No:22,Ankara Erol,Oğuz,1992,Klimajeomorfoloji,İstanbul Üniv. Deniz Bilimleri ve Coğrafya Enst.,Enstitü Yayın No:10,İstanbul Kurter,Ajun,1979,Türkiye´nin Morfoklimatik Bölgeleri,İstanbul Üniv.Coğrafya Enstitüsü Yayın No:106,İstanbul Gürbüz, A, Kazancı. N. 2017. Dünya’da ve Türkiye’de Kuvaterner Jeolojisi Haritalarının Hazırlanması ve Karşılaşılan Sorunlar, Türkiye Jeoloji Bülteni, s:60, shf: 665-699
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek | ||||||
| 2 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek | ||||||
| 3 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | ||||||
| 4 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki i güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek | ||||||
| 5 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek | ||||||
| 6 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | ||||||
| 7 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | ||||||
| 8 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojilerinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek | ||||||
| 9 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek | ||||||
| 10 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek | ||||||
| 11 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer | ||||||
| 12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
| 13 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
| 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | ||||||
| 15 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kuaternerin genel özelliklerini tanımlar | |||||||||||||||
| 2 | Türkiyede morfolojinin kuaternerdeki gelişimini anlatır. | |||||||||||||||
| 3 | Türkiyede kuaternerde klimatik gelişmeleri anlatır | |||||||||||||||
| 4 | Türkiye biyocoğrafyasında kuaternerdeki gelişmeleri örneklendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Sözlü Sınav | 3 | 8 | 24 |
| Toplam İş Yükü | 160 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||