| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| İran Edebiyatında Mesnevi: Mevlana ve Molla Cami | ITS 619 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | - | 
| Önerilen Seçmeli Dersler | - | 
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AHMET YEŞİL | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | - | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Belirtilen kaynaklarda var olan metinlerin okutulması, çevirisi ve eser ve yazarların tanıtılması, klasik metinlerin dil ve üslup özelliklerinin öğretilmesi. | 
| Dersin İçeriği | Klasik Fars edebiyatının önemli şairlerinden olan Mevlana Celaleddin Ruminin Mesnevisinden seçkilerinin okutulması; klasik Farsçanın dil özellikleri üzerinde durulması | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Fars dili ve edebiyatı tarihinin genel çerçevesini öğrenir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | İran edebiyatının önemli şahsiyetlerini tanır | Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | İran edebiyatında yer alan mesnevileri tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Mevlana ve Cami’nin edebi şahsiyetini ve eserlerini tanır | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 5 | Mevlana ve Cami’nin eserlerini tasavvufi açıdan yorumlayabilir | Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | İran Edebiyatı’ndaki tercüme ve şerh geleneğini yorumlar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Fars Edebiyatı’nın Menşei, Tanımı ve Mahiyeti | Belirtilen kaynak kitapların okunması. | 
| 2 | Mevlana hayatı ve eserlerinin tanıtımı | Belirtilen kaynak kitapların okunması. | 
| 3 | Mevlana Mesnevisi 1. Defter 2. bölüm okuması ve tahlili | Belirtilen kaynak kitapların okunması. | 
| 4 | Mevlana Mesnevisi 1. Defter 66. bölüm okuması ve tahlili | Belirtilen kaynak kitapların okunması. | 
| 5 | Mevlana Mesnevisi 2. Defter 20. bölüm okuması ve tahlili | Belirtilen kaynak kitapların okunması. | 
| 6 | Mevlana Mesnevisi 2. Defter 57. bölüm okuması ve tahlili | Belirtilen kaynak kitapların okunması. | 
| 7 | Mevlana Mesnevisi 3. Defter 15. bölüm okuması ve tahlili | Belirtilen kaynak kitapların okunması. | 
| 8 | Mevlana Mesnevisi 3. Defter 84. bölüm okuması ve tahlili | Belirtilen kaynak kitapların okunması. | 
| 9 | Molla Cami, Yusuf ve Züleyha Mesnevisi | Belirtilen kaynak kitapların okunması. | 
| 10 | Molla Cami, Yusuf ve Züleyha Mesnevisi | Belirtilen kaynak kitapların okunması. | 
| 11 | Molla Cami, Yusuf ve Züleyha Mesnevisi | Belirtilen kaynak kitapların okunması. | 
| 12 | Molla Cami, Yusuf ve Züleyha Mesnevisi | Belirtilen kaynak kitapların okunması. | 
| 13 | Molla Cami, Yusuf ve Züleyha Mesnevisi | Belirtilen kaynak kitapların okunması. | 
| 14 | Molla Cami, Yusuf ve Züleyha Mesnevisi | Belirtilen kaynak kitapların okunması. | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | - | 
| Ders Kaynakları | 1. Hazırlayan Kerim Zamani Şerh i Mesnev i Movlana, Tahran,2012 (Farsça) | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; | X | |||||
| 2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; | X | |||||
| 3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; | X | |||||
| 4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; | X | |||||
| 5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
| 6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
| 7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; | X | |||||
| 8 | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Fars dili ve edebiyatı tarihinin genel çerçevesini öğrenir | ||||||||||
| 2 | İran edebiyatının önemli şahsiyetlerini tanır | ||||||||||
| 3 | İran edebiyatında yer alan mesnevileri tanır | ||||||||||
| 4 | Mevlana ve Cami’nin edebi şahsiyetini ve eserlerini tanır | ||||||||||
| 5 | Mevlana ve Cami’nin eserlerini tasavvufi açıdan yorumlayabilir | ||||||||||
| 6 | İran Edebiyatı’ndaki tercüme ve şerh geleneğini yorumlar | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 60 | 
| 1. Ödev | 13 | 
| 2. Ödev | 13 | 
| 3. Ödev | 14 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 | 
| Ödev | 3 | 15 | 45 | 
| Final | 1 | 5 | 5 | 
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||