| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| İslam Tarihi Yazımında Hristiyan Kaynaklar | ITS 602 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | - | 
| Önerilen Seçmeli Dersler | - | 
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. LEVENT ÖZTÜRK | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | - | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Tarih yazımında ötekinin kaynaklarını ve kaynaklık değerini çözümlemek; hristiyan tarih kaynaklarında yer alan İslam tarihi ile ilgili rivayetleri analiz etmek | 
| Dersin İçeriği | İslam tarihi kaynaklarında yer alan bilgileri, dışarıdan bir bakış açısıyla karşılaştırma imkânı sağlayacak hristiyan kaynakları tanımak ve analiz etmek | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Tarih yazımında kaynakların değerini çözümler. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | İslam tarihi yazımında hristiyan kaynakların değeri problemini tartışır. | Anlatım, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
| 3 | Hristiyan tarihçilerin kayıtlarını İslam tarihi kaynakları ile karşılaştırır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
| 4 | Hristiyan kaynaklarının İslam tarihi olaylarına bakışındaki farklılıkların sebeplerini analiz eder. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Hristiyan kaynakların olayları sunum tarzına ait algı farklılıklarını ve sebeplerini listeler. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 6 | Hristiyan kaynakların müelliflerini ve metodlarını anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Hristiyan Kaynakları, Müellifleri ve Metotları | - | 
| 2 | Vehb b. Münebbih ve Kilise Kayıtları | - | 
| 3 | Theophanes | - | 
| 4 | Saîd b. Batrîk | - | 
| 5 | Yahyâ b. Saîd | - | 
| 6 | Sâvîrûs b. Mukaffâ | - | 
| 7 | Agapius el-Menbicî | - | 
| 8 | Bar Hebraeus | - | 
| 9 | Süryani Michel | - | 
| 10 | Ebül-Ferec b. Et-Tayyib | - | 
| 11 | Mateos | - | 
| 12 | Ebû Sâlih el-Ermenî | - | 
| 13 | Mârî b. Süleyman | - | 
| 14 | Hristiyan Kaynakların İslam Tarihi Hâdiseleri Bakımından Değeri | - | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | - | 
| Ders Kaynakları | [1] Saîd b. Batrîk (1909), Kitâbüt-Târîh, Beyrut. | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; | X | |||||
| 2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; | X | |||||
| 3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; | X | |||||
| 4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; | X | |||||
| 5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
| 6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
| 7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; | X | |||||
| 8 | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tarih yazımında kaynakların değerini çözümler. | ||||||||||
| 2 | İslam tarihi yazımında hristiyan kaynakların değeri problemini tartışır. | ||||||||||
| 3 | Hristiyan tarihçilerin kayıtlarını İslam tarihi kaynakları ile karşılaştırır. | ||||||||||
| 4 | Hristiyan kaynaklarının İslam tarihi olaylarına bakışındaki farklılıkların sebeplerini analiz eder. | ||||||||||
| 5 | Hristiyan kaynakların olayları sunum tarzına ait algı farklılıklarını ve sebeplerini listeler. | ||||||||||
| 6 | Hristiyan kaynakların müelliflerini ve metodlarını anlatır. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 100 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 | 
| 1. Final | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 25 | 25 | 
| Final | 1 | 25 | 25 | 
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||