| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Hulefâ-Yi Râşidîn Dönemi | ITS 604 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | - | 
| Önerilen Seçmeli Dersler | - | 
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. LEVENT ÖZTÜRK | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | - | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Hulefâ-yi Râşidîn dönemi hâdiselerinin detaylı bir şekilde ana kaynaklara dayalı olarak irdelenmesi | 
| Dersin İçeriği | Hulefâ-yi Râşidîn Döneminin önemli siyasî hâdiseleri, devlet teşkilatı ve kurumlaşma süreci, dönemin sosyal hayatından bazı kesitler | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Dört Halifenin iş başına geliş şekillerini anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | İlk İslam fetihlerini ve sonuçlarını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
| 3 | Dört Halife döneminde devlet teşkilatlanmasının teşekkül evrelerini açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 4 | Dört Halife döneminin önemli hadiselerini kaynak eserler ışığında özetler. | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Anlatım, | |
| 5 | Dört Halife döneminde yaşanan sosyolojik değişimi açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
| 6 | Dört Halife döneminin siyasî ve sosyolojik gelişmelerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Hz. Ebu Bekirin Halife Tayin Edilmesi | - | 
| 2 | İrtidat Hareketleri | - | 
| 3 | Fetihlerin Başlaması | - | 
| 4 | Hz. Ömerin Halife Tayin Edilmesi | - | 
| 5 | Fetihler ve Sonuçları | - | 
| 6 | Devlet Teşkilatlanması | - | 
| 7 | Divan Teşkilatının Kurulması | - | 
| 8 | Zimmet Uygulamasının Esasları | - | 
| 9 | Hz. Osmanın Halife Tayin Edilmesi | - | 
| 10 | Hz. Osmanın Halifeliğinin İlk Altı Yılı | - | 
| 11 | Yönetime Muhalefetin Başlaması | - | 
| 12 | Muhalefet Gruplarının İsyanı ve Halifenin Öldürülmesi | - | 
| 13 | Hz. Alinin Halife Tayin Edilmesi | - | 
| 14 | Cemel ve Sıffin Savaşları | - | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | - | 
| Ders Kaynakları | [1] Mesûdî (1964), Mürûcuz-Zeheb, Kahire. | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; | X | |||||
| 2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; | X | |||||
| 3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; | X | |||||
| 4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; | X | |||||
| 5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
| 6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
| 7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; | X | |||||
| 8 | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Dört Halifenin iş başına geliş şekillerini anlatır. | 4 | |||||||||
| 2 | İlk İslam fetihlerini ve sonuçlarını analiz eder. | 4 | |||||||||
| 3 | Dört Halife döneminde devlet teşkilatlanmasının teşekkül evrelerini açıklar. | 3 | |||||||||
| 4 | Dört Halife döneminin önemli hadiselerini kaynak eserler ışığında özetler. | 4 | |||||||||
| 5 | Dört Halife döneminde yaşanan sosyolojik değişimi açıklar. | 4 | |||||||||
| 6 | Dört Halife döneminin siyasî ve sosyolojik gelişmelerini analiz eder. | 4 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 100 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 | 
| 1. Final | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 25 | 25 | 
| Final | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 141 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||