| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| İslam Tarihinde İran | ITS 610 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | - | 
| Önerilen Seçmeli Dersler | - | 
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SAİM YILMAZ | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | - | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | İslâm tarihinde önemli bir iz bırakmış olan İran coğrafyasında kurulmuş devlet ve emirliklerin tarih, kültür ve medeniyetlerinin tanıtılması; İslam Tarihi içinde İran’ın yerini belirlemek | 
| Dersin İçeriği | Ortaçağ İslam Tarihinde İran’ın tarihi ve kültürel yapısı ile, siyasi ve sosyo-ekonomik gelişmelerini tespit etmek. İran’da İslâm kültür ve medeniyetinin tesisini ve gelişmesini ortaya çıkarmak | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | İran coğrafyasında kurulmuş olan devletleri listeler. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | İran coğrafyasında kurulmuş olan devletlerin siyasi tarihini özetler. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | İran coğrafyasındaki düşünce akımlarını anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | İran coğrafyasında oluşan kültür ve medeniyeti analiz eder. | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
| 5 | İslâm tarihinin akışı içinde İran kültürünün yerini belirler. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | İran coğrafyasının İslâm medeniyetine katkılarını çözümler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | İran’ın Tarihi Coğrafyası | - | 
| 2 | İran’da İslâmiyetin yayılması | - | 
| 3 | İran’da İslâm Teşkilatının Oluşumu | - | 
| 4 | Emeviler Döneminde İran | - | 
| 5 | İran’da mevâlî Politikası | - | 
| 6 | İran’da Şuubi Hareketi | - | 
| 7 | İran’da Emeviler Döneminde İsyanlar ve Sonuçları | - | 
| 8 | İran’da Abbasi Dönemi Gelişmeleri | - | 
| 9 | İran’da Abbasi Dönemi Kültürel Yapısı | - | 
| 10 | İran’da Şiilik | - | 
| 11 | İran’da Zerdüştlüğe Bağlı Gelişen Akımlar | - | 
| 12 | İran’da Ortadoks Şiilik Akımı : Büveyhiler | - | 
| 13 | İran’da Samani Rönesansı | - | 
| 14 | İran’da Türkler | - | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | [1] Al-Isfahânî (1943), İmad Ad-Din Al-Kâtib Al-Bundâri tarafından ihtisar edilen, Zubdat Al- Nuşra ve Nuhbat Al Usra, eserinin tercümesi, Türkçe´ye çeviren Kıvameddin Burslan, İstanbul. | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; | X | |||||
| 2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; | X | |||||
| 3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; | X | |||||
| 4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; | X | |||||
| 5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
| 6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
| 7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; | X | |||||
| 8 | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İran coğrafyasında kurulmuş olan devletleri listeler. | ||||||||||
| 2 | İran coğrafyasında kurulmuş olan devletlerin siyasi tarihini özetler. | ||||||||||
| 3 | İran coğrafyasındaki düşünce akımlarını anlatır. | ||||||||||
| 4 | İran coğrafyasında oluşan kültür ve medeniyeti analiz eder. | ||||||||||
| 5 | İslâm tarihinin akışı içinde İran kültürünün yerini belirler. | ||||||||||
| 6 | İran coğrafyasının İslâm medeniyetine katkılarını çözümler. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 100 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 | 
| 1. Final | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 | 
| Ödev | 3 | 20 | 60 | 
| Final | 1 | 5 | 5 | 
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||