| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Selçuklu Sanatı Tarihi | ITS 613 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | - | 
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET MEMİŞ | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | - | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Selçuklu sanatının gelişimini ve özelliklerini öğrenmek. Büyük Selçuklu ve Anadolu Selçuklu dönemlerinde yapılmış önemli eserleri tanımak | 
| Dersin İçeriği | Selçuklu mimarisinin tarihsel gelişimi, Camiler, Medreseler, Mezar yapıları, Kervansaraylar. Mimari süsleme ve el sanatları | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Büyük Selçuklu mimarisinin özelliklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Bu dönemde yapılmış önemli mimari eserleri tanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Büyük Selçuklu eserlerinde görülen süsleme unsurlarını yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Anadoluda inşa edilmiş Selçuklu eserlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Selçuklu medreselerinin genel özelliklerini açıklar. | Anlatım, | |
| 6 | Selçuklu dönemindeki mescit, cami, medrese ve türbe mimarisinin tarihsel gelişimini yorumlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, | 
| 7 | Selçuklu yapılarında görülen taş ve tuğla işçiliğini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 8 | Selçuklu dönemi çini eserlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Büyük Selçuklu Dönemi Mimarisi | |
| 2 | Camiler ve Medreseler | |
| 3 | Büyük Selçuklu Kervansarayları | |
| 4 | Mezar Yapıları | |
| 5 | Büyük Selçuklu mimarisinde Süsleme Unsurları | |
| 6 | Anadolu Selçuklu Camileri | |
| 7 | Anadolu Selçuklu Medreseleri | |
| 8 | Kubbeli ve Eyvanlı Medreseler | |
| 9 | Kümbet ve Türbeler | |
| 10 | Kervansaraylar | |
| 11 | Saray ve Köşkler | |
| 12 | Mimari Süsleme ve El Sanatları | |
| 13 | Taş Süsleme ve Tuğla İşçiliği | |
| 14 | Çini ve Seramik Sanatı | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | [1] Aslanapa O. (1989): Türk Sanatı, İstanbul: Remzi Kitabevi. | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; | X | |||||
| 2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; | X | |||||
| 3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; | X | |||||
| 4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; | X | |||||
| 5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
| 6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
| 7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; | X | |||||
| 8 | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Büyük Selçuklu mimarisinin özelliklerini açıklar. | ||||||||||
| 2 | Bu dönemde yapılmış önemli mimari eserleri tanır. | ||||||||||
| 3 | Büyük Selçuklu eserlerinde görülen süsleme unsurlarını yorumlar. | ||||||||||
| 4 | Anadoluda inşa edilmiş Selçuklu eserlerini tanır. | ||||||||||
| 5 | Selçuklu medreselerinin genel özelliklerini açıklar. | ||||||||||
| 6 | Selçuklu dönemindeki mescit, cami, medrese ve türbe mimarisinin tarihsel gelişimini yorumlar. | ||||||||||
| 7 | Selçuklu yapılarında görülen taş ve tuğla işçiliğini açıklar. | ||||||||||
| 8 | Selçuklu dönemi çini eserlerini tanır. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 60 | 
| 1. Ödev | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Ödev | 1 | 14 | 14 | 
| Final | 1 | 14 | 14 | 
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||