| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Emevi Tarihi | ITS 605 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SAİM YILMAZ | 
| Dersi Verenler | Prof.Dr. SAİM YILMAZ, | 
| Dersin Yardımcıları | - | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Emevi devletinin siyasi, askeri, mali ve sosyal yapısını tanıtmak | 
| Dersin İçeriği | Emevi devletinin siyasi, askeri, mali ve sosyal yapısını kaynak eserlerden ve modern çalışmalardan derinlemesine tahlil etmek | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Emevi Devletinin kuruluşunu sağlayan unsurları listeler ve yorumlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | 
| 2 | Yezid b. Muaviye döneminde yaşanan iç karışıklıkları özetler ve tahlil eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Hilafetin Süfyanilerden Mervanilere intikalini anlatır ve yorumlar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 4 | Abdülmelik b. Mervan?ın yapmış olduğu ıslahatları özetler ve tahlil eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 5 | Emeviler döneminde gerçekleştirilen fetihleri anlatır ve yorumlar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Ömer b. Abdülaziz?in diğer halifelerden farklı uygulamalarını listeler ve tahlil eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 7 | Emevilerin yıkılış sürecini ve yıkılış nedenlerini özetler ve tahlil eder | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
| 8 | Devletin idari, siyasi ve mali yapısını tanımlar ve tahlil eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 9 | Emeviler döneminde kültür ve medeniyet alanında meydana gelen gelişmeleri özetler ve tahlil eder | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Emevi Devletinin kuruluşu ve dayandığı İlkeler | |
| 2 | Yezid b. Muaviye Dönemi ve Yaşanan İç Karışıklıklar | |
| 3 | Hilafetin Emevi ailesi içerisinde Süfyanilerden Mervanilere İntikali | |
| 4 | Abdülmelik b. Mervanın İslam Dünyasının tamamında yeniden hakimiyet sağlaması ve yapmış olduğu reformlar | |
| 5 | Velid b. Abdülmelik Döneminde Gerçekleşen Fetihler | |
| 6 | Süleyman b. Abdülmelik Dönemi ve Fetihlerin Durması | |
| 7 | Ömer b. Abdülazizin diğer Emevi halifelerinden farklı uygulamaları | |
| 8 | Yezid ve Hişam b. Abdülmelik Dönemleri | |
| 9 | Hanedan ailesi içerisinde parçalanma ve Emevi Devletinin Yıkılışı | |
| 10 | Dini ve Siyasi Muhalefet Hareketleri | |
| 11 | Devletin İdari ve Siyasi Yapısı | |
| 12 | Devletin Mali Yapısı | |
| 13 | Emevilerde Sosyal Hayat | |
| 14 | Kültür ve Medeniyet alanındaki gelişmeler | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Wellhausen, Julius (1963), Arap Devleti ve Sukutu (trc. Fikret Işıltan), Ankara. | 
| Ders Kaynakları | 
 | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; | X | |||||
| 2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; | X | |||||
| 3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; | X | |||||
| 4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; | X | |||||
| 5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
| 6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
| 7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; | X | |||||
| 8 | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Emevi Devletinin kuruluşunu sağlayan unsurları listeler ve yorumlar | ||||||||||
| 2 | Yezid b. Muaviye döneminde yaşanan iç karışıklıkları özetler ve tahlil eder | ||||||||||
| 3 | Hilafetin Süfyanilerden Mervanilere intikalini anlatır ve yorumlar | ||||||||||
| 4 | Abdülmelik b. Mervan?ın yapmış olduğu ıslahatları özetler ve tahlil eder | ||||||||||
| 5 | Emeviler döneminde gerçekleştirilen fetihleri anlatır ve yorumlar | ||||||||||
| 6 | Ömer b. Abdülaziz?in diğer halifelerden farklı uygulamalarını listeler ve tahlil eder | ||||||||||
| 7 | Emevilerin yıkılış sürecini ve yıkılış nedenlerini özetler ve tahlil eder | ||||||||||
| 8 | Devletin idari, siyasi ve mali yapısını tanımlar ve tahlil eder | ||||||||||
| 9 | Emeviler döneminde kültür ve medeniyet alanında meydana gelen gelişmeleri özetler ve tahlil eder | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ödev | 100 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 | 
| 1. Final | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 148 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||