| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Cilt, Hat ve Tezhip Sanatı | ITS 615 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYŞE ÜSTÜN | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Cilt, Hat ve Tezhip sanatlarına ait bilgiler, kullanılan araç ve gereçler | 
| Dersin İçeriği | Cilt, Kâğıdın icadı, tarihçesi, kâğıt çeşitleri, tezhip sanatı | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Cilt, Hat ve Tezhip sanatlarında kullanılan araç ve gereçleri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Cilt, Hat ve Tezhip sanatlarının tarihçesini bilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 3 | Bezemesine Göre Cilt Çeşitlerini bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 4 | Kâğıt Çeşitlerini bilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 5 | Hat Çeşitlerini bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 6 | XV-XVII. Yüzyıllar Tezhip Sanatının Temel Özelliklerini bilir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Türk Cilt Sanatı: Cildin Yapımı, Kullanılan Malzemeler, Yapım Tekniklerine Göre Cilt Çeşitleri | |
| 2 | Bezemesine Göre Cilt Çeşitleri | |
| 3 | Selçuklular Dönemi ve Beylikler Dönemi Cilt Sanatı | |
| 4 | XVI. Yüzyıl Klasik Dönem Osmanlı Cilt Sanatı | |
| 5 | XVII-XIX. yüzyıllar Osmanlı Dönemi Cilt Sanatı ve Yenilikler | |
| 6 | Kâğıdın İcadı, Kâğıt Çeşitleri, Türk-İslam Sanatında Kâğıdın Kullanılışı, Türk-İslam Sanatında Kağıt Sanatı: Kaatı | |
| 7 | Türk Hat Sanatının Ortaya Çıkışı, Hat Çeşitleri, Hat Sanatında Kullanılan Araç, Gereç ve Malzemeler | |
| 8 | Selçuklu ve Osmanlı Döneminde Hat Sanatı | |
| 9 | Hat Sanatına Bağlı Gelişen Yan Sanat Kolları: Kağıtçılık, Mürekkepçilik, Hokkacılık, Maktacılık,Bıçakcılık, Mührecilik | |
| 10 | 20.Yüzyıl Başlangıcından Günümüze Hat Sanatı | |
| 11 | Anadolu’da Türk Tezhibinin Erken Örnekleri | |
| 12 | Türk Tezhip Sanatında Klâsik Dönem: XV-XVII. Yüzyıllar Tezhip Sanatı, Temel Özellikler | |
| 13 | XVIII-XIX. Yüzyıllarda Tezhip Sanatı | |
| 14 | Cumhuriyet Dönemi Tezhip Sanatının Temel Özellikleri | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | ATASOY,N.,Hasbahçe,Aygaz Yayınları,İstanbul 2003. And,M.,Osmanlı Tasvir Sanatları:Minyatür,İş Bankası yayını,İstanbul 2004. DERMAN, Çiçek, “Gözün, Elin ve Sabrın Yarattığı Güzellikler: Müzehhib BAĞCI,S, Osmanlı Resim Sanatı,T.C.Kültür Bakanlığı Yayını,İstanbul 2006. BİROl,İ.A., Türk Tezyini Sanatlarında Desen Tasarımı, İstanbul 2008. TAŞKALE, Faruk, “Kerim Silivrili’nin Ardından”, İBB Yay., İstanbul, 2008 | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; | X | |||||
| 2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; | X | |||||
| 3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; | X | |||||
| 4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; | X | |||||
| 5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
| 6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
| 7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; | X | |||||
| 8 | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Cilt, Hat ve Tezhip sanatlarında kullanılan araç ve gereçleri bilir. | ||||||||||
| 2 | Cilt, Hat ve Tezhip sanatlarının tarihçesini bilir. | ||||||||||
| 3 | Bezemesine Göre Cilt Çeşitlerini bilir. | ||||||||||
| 4 | Kâğıt Çeşitlerini bilir. | ||||||||||
| 5 | Hat Çeşitlerini bilir. | ||||||||||
| 6 | XV-XVII. Yüzyıllar Tezhip Sanatının Temel Özelliklerini bilir. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 55 | 
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 15 | 
| 2. Performans Görevi (Seminer) | 15 | 
| 3. Performans Görevi (Seminer) | 15 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 | 
| Performans Görevi (Seminer) | 3 | 20 | 60 | 
| Final | 1 | 5 | 5 | 
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||