Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Üretim ve Servis Sistemleri Yönetimi | ISE 307 | 5 | 3 + 0 | 3 | 4 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Üretim, service, üretim yönetimi ve servis yönetimi söz konusu olduğunda, gerekli kavram ve ilişkileri yorumlayarak görev tanımlarını oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Üretilecek mal ve hizmetler için hangi tür girdilere ihtiyaç duyulacağını belirler. Bunların kullanım düzeylerini hesaplar ve uygun ürün/hizmet kombinasyonlarına karar verir.. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Yeni işyeri/fabrika kurulmak istendiğinde en uygun kuruluş yeri seçimi için değerlendirme yapar. Mevcut işyerinde/tesiste yerleşim değişikliklerini önerir ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Tüketici ihtiyaçlarının karşılanması için yeni ürün geliştirme veya tasarım değişiklikleri sürecini planlar ve yönetir. Ürün hayat seyri için üretim stratejilerinin oluşturulmasında mühendislik ve işletme yönetimi kararlarına katkıda bulunur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Üretim faaliyetini oluşturan sürecin yönetilmesinde ve görevlerin dağıtılmasında mevcut durum ile işletme amaçları arasında kritik dengeyi kurmak amacıyla planlar yapılmasına katkıda bulunur ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
6 | Üretim sürecinde kullanılacak kaynakların nasıl temin edilip kullanılacağına dair planlar yapar ve uygular. Kaynak verimliliği ve süreç etkinliği için çalışmalar yapar, israfı önler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
7 | Mal üretimi ve hizmetin sunumunu gerçekleştirecek alanları değerlendirerek en uygun zaman-miktar-maliyet dengesini gerçekleyecek yerleşimleri betimler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
8 | Süreç içindeki darboğazları tanımlar, darboğaz problemlerinin çözülmesine katkıda bulunur, işletme amaçları için yerleşimleri betimler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
9 | Üretim için kullanılacak girdiler ile süreç içindeki faaliyetleri tasarlar, planları yapar ve ihtiyaç duyulan eksikliklerin nasıl ve ne zaman giderileceğine karar verilmesine yardımcı olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
10 | Proje yönetiminde faaliyetleri tasvir eder, yönetir, işlerin uygun bütçe ile ve zamanında gerçekleşmesini sağlamak üzere planlar yapar, proje ekiplerine katılır veya yönetir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Üretim, Üretim yönetimi kavramlarının tanıtılması, Üretim Yönetimindeki tarihsel gelişim, Üretim Yönetiminde Planlama Kavramı, Üretim Yönetimi stratejileri, ÜY’nin işletme organizasyonu içindeki yeri. | |
2 | Üretim sistemi kavramı, çeşitleri ve üretim sistemlerinin özellikleri, sınıflandırılması | |
3 | Üretim Yönetiminde Karar Verme | |
4 | Kuruluş Yeri Seçimi ve Tesis Tasarımı | |
5 | Talep tahmin yöntemleri | |
6 | Bütünleşik plan, ana üretim çizelgesi, Malzeme ihtiyaç planlaması | |
7 | Bütünleşik plan, ana üretim çizelgesi, Malzeme ihtiyaç planlaması | |
8 | Bütünleşik plan, ana üretim çizelgesi, Malzeme ihtiyaç planlaması | |
9 | Ara sınav | |
10 | Çizelgeleme | |
11 | Tam zamanında üretim Sistemleri | |
12 | Montaj Hattı Dengeleme | |
13 | Proje Yönetimi | |
14 | Üretim Yönetiminde Güncel Konular |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ayanoğlu, Murat, (2006), Üretim Yönetimi Ders Notları, Sakarya Yayıncılık, Sakarya, Kobu Bülent, Üretim Yönetimi, Beta Kitabevi, İstanbul, 2009 |
Ders Kaynakları | Operations Management: Creating Value Along the Supply Chain, Roberta S. Russell and Bernard W. Taylor, 2010 İşlemler Yönetimi, Çeviri: Prof. Dr. Sevinç ÜRETEN, Nobel yayınları, Üretim Yönetimi: Sürüdürülebilirlik ve Tedarik Zinciri Yönetimi, Çeviri Editörü: Prof. Dr. Umut Rıfat TUZKAYA, Palme Yayınevi Endüteriyel Üretim planlama ve Kontrol, Prof. Dr. Emin GÜNDOĞAR, Nobel Yayınevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | ||||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Üretim, service, üretim yönetimi ve servis yönetimi söz konusu olduğunda, gerekli kavram ve ilişkileri yorumlayarak görev tanımlarını oluşturur. | ||||||||||||
2 | Üretilecek mal ve hizmetler için hangi tür girdilere ihtiyaç duyulacağını belirler. Bunların kullanım düzeylerini hesaplar ve uygun ürün/hizmet kombinasyonlarına karar verir.. | ||||||||||||
3 | Yeni işyeri/fabrika kurulmak istendiğinde en uygun kuruluş yeri seçimi için değerlendirme yapar. Mevcut işyerinde/tesiste yerleşim değişikliklerini önerir ve uygular. | ||||||||||||
4 | Tüketici ihtiyaçlarının karşılanması için yeni ürün geliştirme veya tasarım değişiklikleri sürecini planlar ve yönetir. Ürün hayat seyri için üretim stratejilerinin oluşturulmasında mühendislik ve işletme yönetimi kararlarına katkıda bulunur. | ||||||||||||
5 | Üretim faaliyetini oluşturan sürecin yönetilmesinde ve görevlerin dağıtılmasında mevcut durum ile işletme amaçları arasında kritik dengeyi kurmak amacıyla planlar yapılmasına katkıda bulunur ve uygular | ||||||||||||
6 | Üretim sürecinde kullanılacak kaynakların nasıl temin edilip kullanılacağına dair planlar yapar ve uygular. Kaynak verimliliği ve süreç etkinliği için çalışmalar yapar, israfı önler. | ||||||||||||
7 | Mal üretimi ve hizmetin sunumunu gerçekleştirecek alanları değerlendirerek en uygun zaman-miktar-maliyet dengesini gerçekleyecek yerleşimleri betimler. | ||||||||||||
8 | Süreç içindeki darboğazları tanımlar, darboğaz problemlerinin çözülmesine katkıda bulunur, işletme amaçları için yerleşimleri betimler | ||||||||||||
9 | Üretim için kullanılacak girdiler ile süreç içindeki faaliyetleri tasarlar, planları yapar ve ihtiyaç duyulan eksikliklerin nasıl ve ne zaman giderileceğine karar verilmesine yardımcı olur. | ||||||||||||
10 | Proje yönetiminde faaliyetleri tasvir eder, yönetir, işlerin uygun bütçe ile ve zamanında gerçekleşmesini sağlamak üzere planlar yapar, proje ekiplerine katılır veya yönetir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 5 | 0 |
Ödev | 2 | 7 | 14 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |