Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yaşam Boyu Eğitimde Program Geliştirme | YBO 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitimde program geliştirme temel kavramlarını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Eğitimde geliştirme kuramları hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
3 | Eğitim programının boyutlarını (hedefler, içerik, eğitim durumları ve değerlendirme) kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
4 | Program değerlendirme süreçlerini bilir ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Yaşam boyu eğitim programları geliştirmek için ihtiyaçları belirler | ||
6 | Yaşam boyu eğitim aktivileri planlar ve uygular | ||
7 | Yaşam boyu eğitim programlarını denetler ve değerlendirir | ||
8 | Mevcut yaşam boyu eğitim programlarını yeni ihtiyaçlar Doğrultusunda geliştirir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Program geliştirme modellerini kavrayabilme | |
2 | Program geliştirmede yeni yaklaşımları kavrayabilme | |
3 | Program geliştirme modelleri ile ilgili yeni gelişmeleri izleyebilme | |
4 | Program geliştirme modelleri ve yeni yaklaşımların yansımalarını kavrayabilme | |
5 | Dünyada ve Türkiye’de yaşam boyu eğitiminin tarihsel kökleri ve gelişimi | |
6 | Yaşam boyu öğrenmenin 20.yüzyıl boyunca kazandığı yönler | |
7 | Vize | |
8 | Yaşam boyu eğitiminin ve ilişkili kavramlar, | |
9 | Yaşam boyu eğitiminin eğitimde program geliştirmede yeri ve önemi; | |
10 | Yaşam boyu öğrenme eğitimi uygulamaları | |
11 | Yaşam boyu eğitim sistemlerini ve modellerini güncel gelişmeler doğrultusunda tanıtmak. | |
12 | Yaşam boyu eğitiminde program planlama | |
13 | Yaşam boyu eğitiminde program değerlendirme | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Adams, D. (2007). Lifelong learning skills and attributes: The perceptions of Australian secondary schoolteachers. Issues in Educational Research, 17. 149160. Akbaş, O., & Özdemir, S. M. (2002). Avrupa Birliği’nde yaşam boyu öğrenme. Milli Eğitim Dergisi, 155-156. (112-126). Bryce, J. & Withers, G. (2003). Engaging secondary school students in lifelong learning. Australia: Australian Council for Educational Research. Retrieved April 22, 209, from http://research.acer.edu.au/cgi/viewcontent.cgi?article=1014&context=indigenous_education&seiredir Byrce, J., Frigo, T., McKenzie, P., & Withers, G. (2000). The era of lifelong learning: Implications for secondary schools, The ACER (Australian Council for Educational Researh) Core-Funded Research Program. Retrieved May 17, 2009 from http://www.acer.edu.au/documents/ LifelongLearning.pdf Candy, P. C., Crebert, R. G., & O’Leary, J. O. (1994) Developing lifelong learners Through undergraduate education, Canberra, Australia: National Board of Employment, Education and Training. Cornford, I. R. (2002). Learning-to-learn strategies as a basis for effective lifelong learning. International Journal of Lifelong Education, 21 (4), 357-368. Crowther, J. (2004). ‘In and against’ lifelong learning: Flexibility and the corrosion of character. International Journal of Lifelong Education, 23 (2), 125-136. Demirel, M. (2009). Implications of lifelong learning on educational institutions. Cypriot Journal of Educational Sciences, 4, 199-211. European Commission. (2002). European report on quality indicators of lifelong learning, Brussels. Retrieved September 11, 2009 from http://www.bologna-berlin2003.de/pdf/Report.pdf Figel, J. (2007). Key competences for lifelong learning-European reference framework. Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities. Retrieved May 25,2009 from http://ec.europa.eu/dgs/education_culture/publ/pdf/ll-learning/keycomp_en.pdf Jarvis, P. (2009). The routhledge international handbook of lifelong learning. NY: Routledge Publishing. Knapper, C., & Cropley, A.J. (2000). Leap in to lifelong learning. Retrieved September 9, 2009 from http://www.adelaide.edu.au/clpd/materia/leap/leapinto/Lifelong Learning.pdf Knapper, C.K., & Cropley, J. (2000). Lifelong Learning in Higher Education, Third Edition, Kogan Page Limited. Koç, G. (2007). Yaşam boyu öğrenme. Ö. Demirel (Ed.), Eğitimde yeni yönelimler (pp. 209-222). Ankara: PegemA Yayıncılık. Longworth, N. (2003). Lifelong learning in action, London: Kogan Page. McClanaghan, M. E. (2000). A strategy for helping students learn how to learn, Education, 120(3), 479-486. Lifelong Learning and its Reflections on Turkish Elementary Education Curricula Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi / 2011 Cilt: 1, Sayı: 1,103 Selvi, K. (2006). Phenomenology of lifelong learning. In A. T. Tymieniecka, (Ed.). Analecta Husserliana: The Yearbook of Phenomenological Research, (483-500). Dordrecht: Springer. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim bilimleri alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X | |||||
3 | Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | ||||||
6 | Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | X | |||||
7 | Örgütlerdeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | ||||||
8 | Alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
10 | Güncel gelişmeleri ve alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | X | |||||
11 | Alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
12 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Eğitimde program geliştirme temel kavramlarını tanımlar | ||||||||||||
2 | Eğitimde geliştirme kuramları hakkında bilgi sahibi olur | ||||||||||||
3 | Eğitim programının boyutlarını (hedefler, içerik, eğitim durumları ve değerlendirme) kavrar. | ||||||||||||
4 | Program değerlendirme süreçlerini bilir ve uygular | ||||||||||||
5 | Yaşam boyu eğitim programları geliştirmek için ihtiyaçları belirler | ||||||||||||
6 | Yaşam boyu eğitim aktivileri planlar ve uygular | ||||||||||||
7 | Yaşam boyu eğitim programlarını denetler ve değerlendirir | ||||||||||||
8 | Mevcut yaşam boyu eğitim programlarını yeni ihtiyaçlar Doğrultusunda geliştirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |