| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Karşılaştırmalı Yaygın Eğitim | YBO 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA BAYRAKCI |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Demet ZAFER GÜNEŞ,Arş.Gör. Gözde SEZEN |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Dersin temel amacı Türkiye ile çeşitli ülkelerdeki yaygın eğitim sistemleri ve iyi uygulamaları karşılaştırmalı olarak incelemektir. |
| Dersin İçeriği | Çeşitli ülkelerdeki yaygın eğitim sistemleri, yönetim biçimleri, süreçleri ve uygulamaları incelenerek Türkiye’deki yaygın eğitim sistemiyle karşılaştırmalar yapılacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Karşılaştırmalı eğitim kavramını bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Karşılaştırmalı eğitimde kullanılan metotlar hakkında bilgi sahibi olur | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 3 | Çeşitli ülkelerdeki yaygın eğitim sistemleri hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Farklı ülkelerdeki yaygın eğitim sistemlerini ve uygulamalarını Türkiye’dekiler ile karşılaştırır | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Karşılaştırmalı eğitim kavramı | |
| 2 | Karşılaştırmalı eğitimin tarihi | |
| 3 | Karşılaştırmalı eğitimde kullanılan metotlar | |
| 4 | Avrupa Birliği Ülkeleri yaygın eğitim uygulamaları | |
| 5 | Avrupa Birliği Ülkeleri yaygın eğitim uygulamaları | |
| 6 | Avrupa Birliği Ülkeleri yaygın eğitim uygulamaları | |
| 7 | Kuzey ve Güney Amerika yaygın eğitim uygulamaları | |
| 8 | Kuzey ve Güney Amerika yaygın eğitim uygulamaları | |
| 9 | Afrika Ülkeleri yaygın eğitim uygulamaları | |
| 10 | Afrika Ülkeleri yaygın eğitim uygulamaları | |
| 11 | Asya ve Uzak Doğu yaygın eğitim uygulamaları | |
| 12 | Asya ve Uzak Doğu yaygın eğitim uygulamaları | |
| 13 | Yaygın eğitimde merkezi-yerel eğitim sistemleri farkı | |
| 14 | Yaygın eğitimde merkezi-yerel eğitim sistemleri farkı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Lowe, John. (1985). Dünyada Yetişkin Eğitimine Toplu Bakış. Çev: Turhan Oğuzkan. Unesco Yayınları, Ankara. -Arnove, R.F. & Torres, C.A (1999). Comparative Education. The Dialectic of the Global and the Local. Rowman & Littlefleld, New York. -Erdoğan, İrfan. Karşılaştırmalı eğitim : çağdaş eğitim sistemleri. – 1. bs. – İstanbul : Sistem Yayıncılık, 1995. -Demirel, Özcan. (2000). Karşılaştırmalı eğitim, Ankara: Pegem. -Erdoğan, İrfan. (2003). Karşılaştırmalı Eğitim: Türk Eğitim Bilimleri Çalışmaları İçinde Önemsenmesi Gereken Bir Alan. -Bekir Parlak ve Cantürk Caner (2009). Karşılaştırmalı siyasal ve yönetsel yapılar. Aktüel Alfa Yayınları. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim bilimleri alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | ||||||
| 2 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | ||||||
| 3 | Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | ||||||
| 4 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | ||||||
| 6 | Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | ||||||
| 7 | Örgütlerdeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | ||||||
| 8 | Alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | ||||||
| 9 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
| 10 | Güncel gelişmeleri ve alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | ||||||
| 11 | Alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | ||||||
| 12 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Karşılaştırmalı eğitim kavramını bilir | ||||||||||||
| 2 | Karşılaştırmalı eğitimde kullanılan metotlar hakkında bilgi sahibi olur | ||||||||||||
| 3 | Çeşitli ülkelerdeki yaygın eğitim sistemleri hakkında bilgi sahibi olur | ||||||||||||
| 4 | Farklı ülkelerdeki yaygın eğitim sistemlerini ve uygulamalarını Türkiye’dekiler ile karşılaştırır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||