| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Meslek Etiği | YOG 520 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET EMİN USTA |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Gözde SEZEN GÜLTEKİN |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Meslek etiğini oluşturmaya yönelik teori ve uygulamaları kavrar. |
| Dersin İçeriği | Meslek etiğini oluşturma ve meslek etiğine etki eden iç v dış unsurlar, meslek etiği oluşturma yaklaşımları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Meslek etiği ile etiğin temel konularını ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Meslek etiğinin özelliklerini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
| 3 | Meslek etiğine ilişkin ilkeleri analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
| 4 | Meslek etiğine uygun davranışları benimser. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Meslek etiğine ilişkin ilkeleri yaşamına uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ahlak-etik kavramı | |
| 2 | Etik kavramının temelleri | |
| 3 | Etikle ilgili benzer kavramlar | |
| 4 | Etik kavramının tarihsel gelişimi | |
| 5 | Yonca teşkilatı | |
| 6 | Ahilik geleneği | |
| 7 | Çalışma ahlakı | |
| 8 | Meslek etiği | |
| 9 | Örgüt kültürü ve meslek etiği | |
| 10 | Meslek etiği ve psikoşiddet (mobbing) | |
| 11 | Yönetimde etik | |
| 12 | Etik eğitimi | |
| 13 | Yükseköğretimde etik ilkeler ve etik dışı davranışlar | |
| 14 | Yükseköğretimde etik sorunlar ve çözüm önerileri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Aydın, İ.P. (2010). Yönetsel mesleki ve örgütsel etik. Ankara: Pegem Yayınları. Aydın, İ.P. (2008). Eğitim ve öğretimde etik. Ankara: Pegem Yayınları. Arslan, M. (2001). İş ve meslek ahlakı. Ankara: Nobel |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | X | |||||
| 2 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | ||||||
| 3 | Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | X | |||||
| 4 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
| 5 | Alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | ||||||
| 6 | Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | X | |||||
| 7 | Örgütlerdeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | X | |||||
| 8 | Alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | X | |||||
| 9 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
| 10 | Güncel gelişmeleri ve alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | X | |||||
| 11 | Alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulamabağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
| 12 | Alanındaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Meslek etiği ile etiğin temel konularını ayırt eder. | ||||||||||||
| 2 | Meslek etiğinin özelliklerini değerlendirir. | ||||||||||||
| 3 | Meslek etiğine ilişkin ilkeleri analiz eder. | ||||||||||||
| 4 | Meslek etiğine uygun davranışları benimser. | ||||||||||||
| 5 | Meslek etiğine ilişkin ilkeleri yaşamına uygular. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Ödev | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||