| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yüksek Öğretimde Liderlik ve Girişimcilik | YOG 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA BAYRAKCI |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. GÖZDE SEZEN GÜLTEKİN, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Gözde SEZEN GÜLTEKİN |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin Yüksek Öğretim Hukukundan ve yüksek öğretimle ilgili mevzuattan haberdar ve bilgi sahibi olmaları |
| Dersin İçeriği | Yükseköğretim Hakkı ve Hukukunun tanımı, kaynakları, yükseköğretim kurumları içinde ilişkiler, Yükseköğretim Hukuku kurumları, Yükseköğretimde sorumluluk, yükseköğretim personel hukuku, Yükseköğretim Teşkilat Hukuku, Yükseköğretim Faaliyet Hukuku, Yükseköğretim Teşkilat- öğrenci ilişkileri, öğrencilerin hak ve ödevleri, yükseköğretim-devlet ilişkileri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Liderlikle ilgili temel kavramlar bilgisi | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 2 | Liderlik yaklaşımlarını bilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Liderlik ve kişilik ilişkisini açıklayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
| 4 | Liderlik ve etkililik ilişkisini kavrayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
| 5 | Vizyon sahibi olmanın önemini kavrama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gözlem, | |
| 6 | Strateji geliştirme önemini kavrama | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 7 | Liderlik ve kültür ilişkisini kavrama örnekleme | Gözlem, | |
| 8 | Öğretim liderliğini diğer liderlik türlerinden ayırt edebilme | Gözlem, | |
| 9 | Takım çalışması bilgisi ve önemini kavrama | Gözlem, | |
| 10 | İnsan kaynağının önemini bilme | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 11 | Örgüt içi informal yapılanmaların önemini kavrama | Gözlem, | |
| 12 | Etiğin önemini bilme örnekleme | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 13 | Liderlikte bağlantıların önemini kavrama | Gözlem, | |
| 14 | Değişim ve dönüşüm zamanlarında önderlik becerileri geliştirebilme | Gözlem, | |
| 15 | Değerler oluşturma öneminin farkına varma | Anlatım, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yükseköğretim Hakkı ve Hukuku kavramı | |
| 2 | Yükseköğretimde yönetişim, Yükseköğretim Hukukunun Kaynakları | |
| 3 | Yükseköğretim hakkının kapsamı ve hukuki dayanakları | |
| 4 | Yükseköğretimin tarihi gelişimi | |
| 5 | Yükseköğretim akademik personelin hak ve ödevleri | |
| 6 | Yükseköğretimde idari personelin hak ve ödevleri | |
| 7 | Yükseköğretimde öğrencilerin hak ve ödevleri | |
| 8 | Yükseköğretimde planlama | |
| 9 | Yükseköğretimde bilimsel ve idari özerklik | |
| 10 | Yükseköğretim Kurulu, Üniversiteler ve iç yapıları | |
| 11 | Yükseköğretim personelinin adli sorumluluğu | |
| 12 | Yükseköğretim personelinin disiplin sorumluluğu | |
| 13 | Yükseköğretimin ilkeleri | |
| 14 | Özel yükseköğretim sektörü |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | William A Kaplin, Barbara A. Lee; The Law of Higher Education, Foruth Edition, John Wiley and Sons, Inc. 2007, |
| Ders Kaynakları | Yükseköğretim Mevzuatı |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | X | |||||
| 2 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | ||||||
| 3 | Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | X | |||||
| 4 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
| 5 | Alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | ||||||
| 6 | Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | X | |||||
| 7 | Örgütlerdeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | X | |||||
| 8 | Alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | X | |||||
| 9 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
| 10 | Güncel gelişmeleri ve alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | X | |||||
| 11 | Alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulamabağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
| 12 | Alanındaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Liderlikle ilgili temel kavramlar bilgisi | ||||||||||||
| 2 | Liderlik yaklaşımlarını bilme | ||||||||||||
| 3 | Liderlik ve kişilik ilişkisini açıklayabilme | ||||||||||||
| 4 | Liderlik ve etkililik ilişkisini kavrayabilme | ||||||||||||
| 5 | Vizyon sahibi olmanın önemini kavrama | ||||||||||||
| 6 | Strateji geliştirme önemini kavrama | ||||||||||||
| 7 | Liderlik ve kültür ilişkisini kavrama örnekleme | ||||||||||||
| 8 | Öğretim liderliğini diğer liderlik türlerinden ayırt edebilme | ||||||||||||
| 9 | Takım çalışması bilgisi ve önemini kavrama | ||||||||||||
| 10 | İnsan kaynağının önemini bilme | ||||||||||||
| 11 | Örgüt içi informal yapılanmaların önemini kavrama | ||||||||||||
| 12 | Etiğin önemini bilme örnekleme | ||||||||||||
| 13 | Liderlikte bağlantıların önemini kavrama | ||||||||||||
| 14 | Değişim ve dönüşüm zamanlarında önderlik becerileri geliştirebilme | ||||||||||||
| 15 | Değerler oluşturma öneminin farkına varma |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Ödev | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 141 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||