| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yazılı ve Sözlü İletişim Becerileri | YBS 105 | 1 | 2 + 1 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NACİYE GÜLİZ UĞUR |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi NACİYE GÜLİZ UĞUR, Öğr.Gör.Dr. FARUK DURSUN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu ders, yazılı anlatım, tartışma, bireysel sunumlar ve etkileşimli etkinlikler gibi çeşitli çalışmalar sayesinde öğrencilerin yazılı ve sözlü iletişim becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır. |
| Dersin İçeriği | Yazılı ve sözlü anlatım, yazılı ve sözlü iletişimin temel özellikleri, yazı dili ile sözlü dilin arasındaki temel farklar. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | 1) Yazılı ve sözlü anlatımın öneminin kavranması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Rol Oynama, | |
| 2 | 2) Yazılı ve sözlü iletişimin temel özelliklerinin kavranması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
| 3 | 3) Yazı dili ile sözlü dil arasındaki farkların kavranması | Problem Çözme, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Genel amaçlı okuma teknikleri ve stratejileri | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 2 | Metin inceleme, çözümleme ve tartışma | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 3 | Metin inceleme ve tartışma | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 4 | Metin inceleme ve tartışma | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 5 | Kompozisyon yazımına giriş ve taslak hazırlama | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 6 | Kompozisyon yazım çalışmaları | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 7 | Kompozisyon yazım çalışmaları | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Sözlü anlatım | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 10 | Sözlü anlatım türleri | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 11 | Öğrenci sunumları | |
| 12 | Öğrenci sunumları | |
| 13 | Öğrenci sunumları | |
| 14 | Öğrenci sunumları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu |
14 Haftalık Ders Notu Her Dersten Önce Sisteme yüklenecektir. |
| Ders Kaynakları | 1-) Yazılı ve Sözlü Anlatım, Latif Beyreli, Zerrin Çetindağ, Ayşegül Celepoğlu |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerileri ne sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 1) Yazılı ve sözlü anlatımın öneminin kavranması | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 5 | 2 | 0 | 0 |
| 2 | 2) Yazılı ve sözlü iletişimin temel özelliklerinin kavranması | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 3 | 3) Yazı dili ile sözlü dil arasındaki farkların kavranması | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 50 |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Toplam İş Yükü | 224 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||