| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Python | YBS 256 | 4 | 1 + 1 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALPASLAN KİBAR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Python hakkında genel bilgi vermek |
| Dersin İçeriği | Python için ara yüz kullanmak, Python ile basit seviyede uygulamalar geliştirebilmek, IOT uygulamaları hakkında başlangıç seviyesinde bilgi sahibi olmak |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Python kodları yazabileceği ara yüzler hakkında bilgi sahibidir. | Eğitsel Oyun, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Python veri tiplerini bilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
| 3 | Python kontrol yapılarını bilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gözlem, Eğitsel Oyun, | |
| 4 | Python tekrar yapılarını bilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gözlem, Eğitsel Oyun, | |
| 5 | Python' da Listeleri bilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gözlem, Eğitsel Oyun, | |
| 6 | Python' da Tüpler ve Sözlükleri bilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gözlem, Eğitsel Oyun, | |
| 7 | Python' da Nesne yapısını bilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gözlem, Eğitsel Oyun, | |
| 8 | Python' da dosya sistemini bilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gözlem, Eğitsel Oyun, | |
| 9 | Python' da Modül yapısını bilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gözlem, Eğitsel Oyun, | |
| 10 | Python^da veri saklayabiliir/kullanabilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gözlem, Eğitsel Oyun, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Programlama ve Python Python Nasıl Çalışır? | |
| 2 | Değişkenler, İfadeler, Deyimler İşlevler Argümanlar ve Parametreler | |
| 3 | İsim Alanları (NameSpace) Mantıksal İşleçler İç İçe Döngüler | |
| 4 | Listeler ve İterasyon Nesneler ve Özellikleri Listelerde Arama | |
| 5 | Cümleler (String) ve Dosyalar Tüpler ve Sözlükler İstatistikler | |
| 6 | Menüler Modüller Rastgele Sayı Modülü | |
| 7 | Sınıflar Veritabanı Web Programcılığı | |
| 8 | PyQt'ye Giriş Qt Kaynak Dosyaları | |
| 9 | Vize Haftası | |
| 10 | Diyaloglar Düzenler Çoklu Dokümanlar ile Çalışmak | |
| 11 | PyQt Dosyaları PyQt ve Python Veri Tipleri Olaylar, Pano ve Sürükle Bırak | |
| 12 | Çizimler Kalem ve Fırça Geometrik Şekiller Qt Designer | |
| 13 | Raspberry Pi Uygulamaları | |
| 14 | Temel Ayarlar ve Basit Uygulamalar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 14 Haftalık ders notu her dersten önce sisteme yüklenecektir. |
| Ders Kaynakları | PYTHON, Mustafa BAŞER Raspberry Pi ve Python ile IOT Uygulamaları, Güray YILDIRIM |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerileri ne sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Python kodları yazabileceği ara yüzler hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||
| 2 | Python veri tiplerini bilir. | |||||||||
| 3 | Python kontrol yapılarını bilir. | |||||||||
| 4 | Python tekrar yapılarını bilir. | |||||||||
| 5 | Python' da Listeleri bilir. | |||||||||
| 6 | Python' da Tüpler ve Sözlükleri bilir. | |||||||||
| 7 | Python' da Nesne yapısını bilir. | |||||||||
| 8 | Python' da dosya sistemini bilir. | |||||||||
| 9 | Python' da Modül yapısını bilir. | |||||||||
| 10 | Python^da veri saklayabiliir/kullanabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 12 |
| 2. Ödev | 12 |
| 3. Ödev | 12 |
| 1. Ara Sınav | 64 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 6 | 5 | 30 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Toplam İş Yükü | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||