| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İngilizce | ING 191 | 1 | 4 + 0 | 4 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | --- |
| Önerilen Seçmeli Dersler | --- |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HÜLYA YILMAZ ÇAMUR |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. MAHMUT BİRLİK, Öğr.Gör. HÜLYA YILMAZ ÇAMUR, Öğr.Gör. ÖMER İLHAN, Öğr.Gör. HALİL İBRAHİM GÜNDÜZ, |
| Dersin Yardımcıları | Rektörlük Yabancı Diller Bölümü Öğretim Elemanları |
| Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
| Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin, "European Language Portfolio Global Scale" A2 düzeyinde İngilizcede; |
| Dersin İçeriği | A2 seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerileri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | "European Language Portfolio Global Scale" A2 düzeyinde İngilizce öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Kısa, net iletileri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Kısa, günlük metinleri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Basit, günlük sohbetlere katılır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Sade bir dille kendi ver çevresi hakkında konuşur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Kısa, basit notlar ve iletiler yazar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | To be (am,is,are) Sahiplik sıfatları, Tekil çoğul, İşaret sıfatları | Ders Kitabı 1. Ünite |
| 2 | Yer ve zaman edatları, Would like | Ders Kitabı 2. Ünite |
| 3 | Geniş Zaman | Ders Kitabı 3. Ünite |
| 4 | Tekrar | Ders Kitabı 1-3. Ünite |
| 5 | a-an-the, Sayılabilir sayılamaz | Ders Kitabı 4. Ünite |
| 6 | Şimdiki Zaman | Ders Kitabı 5. Ünite |
| 7 | Can (-ebilmek), Have to-Has to (zorunluluk), Geniş zaman ve Şimdiki zaman karşılaştırması | Ders Kitabı 6. Ünite |
| 8 | Tekrar | Ders Kitabı 4-6. Ünite |
| 9 | Vize haftası | - |
| 10 | Geçmiş zaman: was-were, went | Ders Kitabı 7. Ünite |
| 11 | Nesne zamiri, Karşılaştırma sıfatları | Ders Kitabı 8. Ünite |
| 12 | Should, Could, Be going to | Ders Kitabı 9. Ünite |
| 13 | Tekrar | Ders Kitabı 7-9. Ünite |
| 14 | Karşılaştırma Too-Enough | Ders Kitabı 10. Ünite |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Online İçerik, Haftalık Videolar, PDF Notlar |
| Ders Kaynakları | [1] Smart Choice |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | "European Language Portfolio Global Scale" A2 düzeyinde İngilizce öğrenmek | |||||||||
| 2 | Kısa, net iletileri kavrar. | |||||||||
| 3 | Kısa, günlük metinleri kavrar. | |||||||||
| 4 | Basit, günlük sohbetlere katılır. | |||||||||
| 5 | Sade bir dille kendi ver çevresi hakkında konuşur. | |||||||||
| 6 | Kısa, basit notlar ve iletiler yazar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 110 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||