| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| İnsan Kaynakları Yönetimi | SAU 553 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 | 
| Ön Koşul Dersleri | Yok. | 
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok. | 
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEVGİ DÖNMEZ MAÇ | 
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SEVGİ DÖNMEZ MAÇ, | 
| Dersin Yardımcıları | Yok. | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Örgütlerde insan kaynakları yönetiminin amacının ve uygulamalarının bireyler ve örgütler açısından anlaşılmasını amaçlamaktadır. | 
| Dersin İçeriği | İnsan kaynakalrı yönetiminin amacı, gelişimi ve İş analizi, iş değerlemesi, İnsan kaynakları planlaması, işe alma ve yerleştirme, performans değerleme, kariyer planlama gibi İK fonksiyonlarını kapsamlı bir şekilde ele alınacaktır. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | İKY´nin örgüt içerisindeki konumunu değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
| 2 | İş Analizinin önemini anlar ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 3 | İK temin ve sürecini bireysel ve örgütsel açıdan değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Rol Oynama, | |
| 4 | Eğitim fonksiyonun önemi ve işleyişini blir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 5 | Performans değerleme sistemini, birey ve örgüt açısından değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 6 | Kariyer kavramının bireysel ve örgütsel boyutta önemini ve nasıl yönetildiğini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 7 | İKY'nin huhuki boyutlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 8 | Ücret sistemlerinin nasıl yapılandırıldığını ve diğer İKY fonksiyonlarıyla ilişkisini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 9 | Ekonomik, politik ve siyasal faktörlerin İKY´de ortaya çıkardığı değişimi yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
| 10 | İKY sistemini ve uygulamalarını Türkiye bağlamında değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 11 | İK süreçleri ile sürdürülebilirlik sorunu arasındaki bağlantıları anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Giriş: Dersin Çerçevesi, Anlamı, Değerlendirme Kriterleri ve Yıl İçi Çalışmalar İle İlgili Bilgiler | Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması | 
| 2 | İnsan Kaynakları Yönetimi: Kavramsal Çerçeve, Tarihsel Gelişimi, Amaçları ve Önemi | Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması | 
| 3 | İş Analizi ve İş Tasarımı | Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması | 
| 4 | İK Planlaması ve Sürdürülebilirlik | Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması | 
| 5 | İK Temin ve Seçimi ve Sürdürülebilirlik | Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması | 
| 6 | Eğitim ve Geliştirme ve Sürdürülebilirlik | Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması | 
| 7 | Performans Değerlendirme | Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması | 
| 8 | Özgeçmiş Geliştirme ve Değerlendirme Çalışması | Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması | 
| 9 | Arasınav | |
| 10 | Kariyer Geliştirme | Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması | 
| 11 | İş değerleme ve Ücret | Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması | 
| 12 | İnsan Kaynakları Yönetiminin Hukuki Boyutları | Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması | 
| 13 | İKY´de Güncel Konular | Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması | 
| 14 | Türkiye'de İKY ve Genel Değerlendirme | Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Dersi veren öğretim üyesi tarafından sisteme konulacak ders notları ve makaleler | 
| Ders Kaynakları | Uyargil, C. ve diğ., (2015), İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayınları, 7. Baskı, İstanbul. Ergeneli, A. ve diğ., (2014), İnsan Kaynakları Yönetimi, Nobel, Ankara. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | 
|---|---|
| 1 | İKY´nin örgüt içerisindeki konumunu değerlendirir. | 
| 2 | İş Analizinin önemini anlar ve uygular. | 
| 3 | İK temin ve sürecini bireysel ve örgütsel açıdan değerlendirir. | 
| 4 | Eğitim fonksiyonun önemi ve işleyişini blir. | 
| 5 | Performans değerleme sistemini, birey ve örgüt açısından değerlendirir. | 
| 6 | Kariyer kavramının bireysel ve örgütsel boyutta önemini ve nasıl yönetildiğini bilir. | 
| 7 | İKY'nin huhuki boyutlarını bilir. | 
| 8 | Ücret sistemlerinin nasıl yapılandırıldığını ve diğer İKY fonksiyonlarıyla ilişkisini değerlendirir. | 
| 9 | Ekonomik, politik ve siyasal faktörlerin İKY´de ortaya çıkardığı değişimi yorumlar. | 
| 10 | İKY sistemini ve uygulamalarını Türkiye bağlamında değerlendirir. | 
| 11 | İK süreçleri ile sürdürülebilirlik sorunu arasındaki bağlantıları anlar. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 80 | 
| 1. Ödev | 20 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 | 
| Ödev | 2 | 10 | 20 | 
| Final | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 119 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||