| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İşletmecilik | SAU 551 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÖKHAN GÜRLER |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Umut Orhan |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İşletmeciliğe ilişkin temel kavramları açıklamak. İşletmenin kuruluş yerinin seçimi ve kurulması konusunda öğrencileri bilgilendirmek. İşletmenin bütün fonksiyonlarını ayrıntılı birşekilde açıklayarak öğrencilerin işletmelere bütüncül bir perspektiften bakabilecek bir mantık kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Bu derste ağırlıklı olarak İşletmeciliğe ilişkin temel kavramlar, işletmelerin varlık sebepleri, işletmenin kuruluş çalışmaları, işletmelerin hukuki biçimleri, işletme ve yönetimin fonksiyonları ve işletmecilikte güncel konular incelenecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İşletmecilikle İlgili Temel Kavramları Açıklar | Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 2 | Yönetim Fonksiyonlarını Açıklar | Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Anlatım, | |
| 3 | İşletme Fonksiyonlarını Açıklar | Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Anlatım, | |
| 4 | İşletmenin Çevresel Değişkenlerini Analiz Edebilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
| 5 | Örnek Olaylar Üzerinden Teorik Bilgiyi Pratiğe Dönüştürebilir | Beyin Fırtınası, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İşletmeciliğe İlişkin Temel Kavramlar | |
| 2 | Ekonomik Sistemler ve İşletmecilik | |
| 3 | İşletmelerin Amaçları | |
| 4 | İşletme Sınıflandırılması, İşletmelerin Hukuki Yapıları | |
| 5 | İşletme ve Çevresi | |
| 6 | Yönetimin Fonksiyonları (Karar Verme, Planlama, Koordinasyon, Örgütleme, Denetim, Yöneltme) | |
| 7 | Yönetimin Fonksiyonları (Karar Verme, Planlama, Koordinasyon, Örgütleme, Denetim, Yöneltme) | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İşletmenin Fonksiyonları (İnsan Kaynakları, Pazarlama, Üretim Yönetimi, Finansman) | |
| 10 | İşletmenin Fonksiyonları (İnsan Kaynakları, Pazarlama, Üretim Yönetimi, Finansman) | |
| 11 | İşletmenin Fonksiyonları (İnsan Kaynakları, Pazarlama, Üretim Yönetimi, Finansman) | |
| 12 | İşletmecilikte Güncel Konular | |
| 13 | Örnek Olay İncelemeleri | |
| 14 | Örnek Olay İncelemeleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | İsmet Mucuk, Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İşletmecilikle İlgili Temel Kavramları Açıklar | |||||||||
| 2 | Yönetim Fonksiyonlarını Açıklar | |||||||||
| 3 | İşletme Fonksiyonlarını Açıklar | |||||||||
| 4 | İşletmenin Çevresel Değişkenlerini Analiz Edebilir | |||||||||
| 5 | Örnek Olaylar Üzerinden Teorik Bilgiyi Pratiğe Dönüştürebilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 61 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||