| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Son Dönem Osmanlı Şiirinde Gelenek Modernleşme Çatışmaları | OMM 518 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FATİH BOZKURT |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Büşra AY, Arş. Gör. Elif Esra ÖNEN DEDE, Arş. Gör. Melike KILIÇ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Modernleşmenin 19. Yüzyıldan itibaren Batı dışı toplumları etkilemesi ve bunun edebiyat üzerinden gerçekleşmesi |
| Dersin İçeriği | 19. Yüzyıl sonu ve 20. Yüzyıl başında Osmanlı edebiyatındaki paradigma değişimi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Klasik Türk şiirinin genel hatları hakkında bilgi sahibi olur. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Türk edebiyatında geleneğin ve modernizmin izdüşümleri hakkında yorum yapabilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Modern Türk edebiyatının öncüleri hakkında bilgi sahibi olur. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Modern Türk edebiyatı eserlerinde geleneğin izlerini tespit edebilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Klasik Türk şiirinin genel hatlarıyla ele alınması, Nazım biçimleri ve türleri | |
| 2 | Klasik Türk şiirinin beslendiği kaynaklar | |
| 3 | Doğu ve Batı estetiğinin temel parametreleri | |
| 4 | Tabiatın keşfi: Mazmundan resme, resimden imgeye | |
| 5 | Nesrin keşfi: Aklın çekiciliği | |
| 6 | Bireyin keşfi | |
| 7 | Geleneğin direnişi | |
| 8 | Vize sınavı | |
| 9 | İki dünya arasında yenileşmenin öncüleri: Şinasi, Namık Kemal, Ziya Paşa | |
| 10 | Romantizmin yenileyici etkisi: Abdülhak Hamid ve Recaizade Mahmut Ekrem | |
| 11 | Şiirde düzen fikri: Servet-i Fünun | |
| 12 | Modern Türk şiirinin kurucuları: Ahmet Haşim, Mehmet Akif, Yahya Kemal | |
| 13 | Edebiyat-siyaset bağlamında ulus inşası aracı olarak şiir | |
| 14 | Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | - Cem Dilçin, Örneklerle Türk Şiir Bilgisi |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | ||||||
| 2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | ||||||
| 4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | ||||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
| 10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Klasik Türk şiirinin genel hatları hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||
| 2 | Türk edebiyatında geleneğin ve modernizmin izdüşümleri hakkında yorum yapabilir. | ||||||||||
| 3 | Modern Türk edebiyatının öncüleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||
| 4 | Modern Türk edebiyatı eserlerinde geleneğin izlerini tespit edebilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 141 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||