| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Endülüs Kültürel Hayatı | ORT 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. LÜTFİ ŞEYBAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Endülüs (İspanya) tarihinin kültürel hayatının ele alınması ve günümüz olaylarının bu tarihi arka plana istinaden analiz edilmesi |
| Dersin İçeriği | Endülüs (İspanya) kültürel tarihinin incelenmesi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Endülüs?ün (İspanya) kültürel tarihini inceler | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Endülüs?te toplumlar arası kültürel ilişkiileri kavrar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Endülüs toplumu ile İspanya krallıkları arasındaki kültürel münasebetlerin niteliklerini ayırt eder | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Endülüslülerin kültürel alanda eriştikleri başarıları ve etkileri ile günümüze yansımalarını tahlil eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
| 5 | Endülüslülerin bilim-kültür alanında kaydettikleri gelişmeler ile bunların Avrupa kültürüne etkilerini değerlendirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
| 6 | Endülüs-Avrupa-İslam Dünyası kültürel ilişkileri hakkında daha sağlıklı hüküm verir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş: Endülüs öncesi İberya Yarımadasının sosyo-kültürel yapısı | |
| 2 | Endülüs toplum yapısı ve İslamlaşma sürecinin başlaması | |
| 3 | Yerel ve dışarıdan gelen kültürel unsurlar | |
| 4 | Topluluklar arasında etkileşim ve influencianın ortaya çıkışı | |
| 5 | Endülüs kültürü veya hayat tarzının oluşması | |
| 6 | Eğitim alanındaki gelişmeler ve rihle kültürü | |
| 7 | Bilim alanındaki gelişmeler | |
| 8 | Ulemanın devlet ve toplum üzerindeki etkisi | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Tabakat kaynaklarından seçmeler | |
| 11 | Endülüs-İslam kültürünün Maşrık-İslam kültürü ile mukayesesi ve sonuçları | |
| 12 | Endülüs-İslam kültürünün Avrupa kültürüne tesirleri ve sonuçları | |
| 13 | Endülüs-İslam kültürünün Mağrib ülkelerine tesirleri ve sonuçları | |
| 14 | Sonuç ve Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Lütfi Şeyban, Convivencia & Influencia / Endülüs?ün Sosyo-Kültürel Tarihi ve Etkileri, Adapazarı 2013 |
| Ders Kaynakları | - Watt, W. M.-Pierre Cachia, Endülüs Tarihi, çev. C.E. Adıgüzel-Q. Şükürov, Küre Yayınları, İstanbul 2012 - Atçeken, İsmail Hakkı, Endülüs?ün Fethi ve Mûsâ b. Nusayr, Araştırma Yayınları, Ankara 2002 - Attali, Jacques, 1492, çev. M.Ali Kılıçbay, Y.Kredi, İstanbul 1992 - Aznar, Fernando, España medieval: Musulmanes, judíos y cristianos, ANAYA, Madrid 1990 - Bedevî, Abdurrahman, Batı Düşüncesinin Oluşumunda İslam?ın Rolü, çev. Muharrem Tan, İz Yayıncılık, 2. Baskı, İstanbul 2010 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
| 2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Endülüs?ün (İspanya) kültürel tarihini inceler | ||||||||||
| 2 | Endülüs?te toplumlar arası kültürel ilişkiileri kavrar | ||||||||||
| 3 | Endülüs toplumu ile İspanya krallıkları arasındaki kültürel münasebetlerin niteliklerini ayırt eder | ||||||||||
| 4 | Endülüslülerin kültürel alanda eriştikleri başarıları ve etkileri ile günümüze yansımalarını tahlil eder | ||||||||||
| 5 | Endülüslülerin bilim-kültür alanında kaydettikleri gelişmeler ile bunların Avrupa kültürüne etkilerini değerlendirir | ||||||||||
| 6 | Endülüs-Avrupa-İslam Dünyası kültürel ilişkileri hakkında daha sağlıklı hüküm verir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||