| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türk Medeniyeti Tarihi | ORT 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EFE YEŞİLDURAK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Yok |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Tarihi süreç içinde edinilen medeniyetin insan ve toplum yaşamına etkilerinin incelenmesi |
| Dersin İçeriği | Tarihi süreç içinde oluşan medeniyet. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türk medeniyet tarihine ilişkin kavramları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Türk medeniyetinin unsurlarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Medeniyet ile kültür arasındaki farkı analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Türk medeniyetine ilişkin genel bilgiler edinir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Batılılaşmanın Türk medeniyetine etkilerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 6 | Bozkır medeniyetinden yerleşik medeniyete geçişi kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | Türk medeniyet tarihi ne ilişkin genel bilgiler edinir | Anlatım, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin Amacı, Kaynakları ve medeniyet kavramı, medeniyet ile kültür arasındaki farklar | |
| 2 | Medeniyet kavramının ortaya çıkışı, yayılışı ve Türkiyeye girişi | |
| 3 | Hunlardan önce ve Hunlara atfedilen Türk medeniyeti | |
| 4 | Göktürkler devrinde ve sonraki dönemde yarı göçebe Türk medeniyeti | |
| 5 | Uygur yerleşik Türk medeniyeti | |
| 6 | İslami dönemin ilk yıllarındaki Türk medeniyeti ve Karahanlılar | |
| 7 | Büyük Selçuklu devrinde Türk medeniyeti | |
| 8 | Anadolu Selçuklu devrinde Türk medeniyeti | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Selçuklular-Anadolu ekseninde, Selçuklulardan sonra gelişen Türk medeniyeti | |
| 11 | Beylikler ve Osmanlı kuruluş döneminde gelişen Türk medeniyeti | |
| 12 | Klasik Osmanlı Türk medeniyeti | |
| 13 | Batılılaşma yolunda Osmanlı medeniyeti | |
| 14 | Bugünkü Türk Medeniyeti, değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | [1] İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü, İstanbul 1997. [2] Ziya Gökalp, Türk Medeniyeti Tarihi, İstanbul 1969. [3] Jean Paul Roux, Orta Asya: Tarih ve Uygarlık, İstanbul 2001. [4] Osman Turan, Selçuklular ve Türk İslam Medeniyeti, İstanbul 1969. [5] W. Barthold, Fuat Köprülü, İslam Medeniyeti Tarihi, Ankara 1977. [6] Server Tanilli, Uygarlık Tarihi, İstanbul 1981. [7] Tuncer Baykara, Osmanlıda Medeniyet Kavramı ve 19. Yüzyıla Dair Araştırmalar, İzmir 1999. [8] Emel Esin, İslamiyetten Önce Türk Kültür Tarihi ve İslama Giriş, İstanbul 1978. [9] Heyet, Osmanlı Medeniyet Tarihi, I-II, İstanbul 1999. [10] İlber Ortaylı, batılılaşma Yolunda Osmanlı, İstanbul 2007. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
| 2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | ||||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türk medeniyet tarihine ilişkin kavramları tanımlar | ||||||||||
| 2 | Türk medeniyetinin unsurlarını açıklar | ||||||||||
| 3 | Medeniyet ile kültür arasındaki farkı analiz eder | ||||||||||
| 4 | Türk medeniyetine ilişkin genel bilgiler edinir | ||||||||||
| 5 | Batılılaşmanın Türk medeniyetine etkilerini kavrar | ||||||||||
| 6 | Bozkır medeniyetinden yerleşik medeniyete geçişi kavrar | ||||||||||
| 7 | Türk medeniyet tarihi ne ilişkin genel bilgiler edinir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 30 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 25 | 25 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||