| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Arşiv Metinleri | YEN 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KERİM İLKER BULUNUR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Yok |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere Osmanlıca elyazısı tarihi metinleri okuyup, anlamayı ve değerlendirmeyi öğretmektir. |
| Dersin İçeriği | Derste Yeniçağ dönemine ait farklı türde Osmanlıca metinler okunacaktır. Ayrıca Osmanlı Arşivlerinde nasıl araştırma yapılacağı ve arşivlerde bulunan Yeniçağ dönemine ait belgeler hakkında bilgiler öğretilecektir. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Osmanlı Tarihi ile iegili orijinal kaynakları tanımak | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Osmanlı Tarihi ile iegili orijinal kaynaklardan nasıl yararlanılacağını anlatmak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 3 | Osmanlı Tarihi ile iegili orijinal kaynakları yorumlamak | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 4 | Belgeleri, aynı konuda yayınlanmış diğer bilgilerle karşılaştırmak ve eleştirmek | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Belgeleri, gerekli ilmî çalışmalarda kullanmak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 6 | Konuları aynı olan belgeleri biraraya getirmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Osmanlı Diplomatik kuralları: Belgelerin Tasnifi, Rükünleri hk. bilgi. | |
| 2 | Arşivcilik Terimleri: Ferman, İrade, Telhis, Pençe, Buyduldu vb. hk bilgi. | |
| 3 | Nesih ile yazılmış belgelerin yazılış ve okunuşu. | |
| 4 | Nesih ile yazılmış belgelerin yazılış ve okunuşuna devam. | |
| 5 | Talik ile yazılmış belgelerin yazılış ve okunuşu. | |
| 6 | Talik ile yazılmış belgelerin yazılış ve okunuşuna devam. | |
| 7 | Divanî ile yazılmış belgelerin yazılış ve okunuşu. | |
| 8 | Divanî ile yazılmış belgelerin yazılış ve okunuşuna devam. | |
| 9 | ARA SINAV | |
| 10 | XV. yy. Osmanlıca Arşiv metinleri ve belgelerinin okunması. | |
| 11 | XV. yy. Osmanlıca Arşiv metinleri ve belgelerinin okunması. | |
| 12 | XVI. yy. Osmanlıca Arşiv metinleri ve belgelerinin okunması. | |
| 13 | XVI. yy. Osmanlıca Arşiv metinleri ve belgelerinin okunması | |
| 14 | XVII. yy Osmanlıca Arşiv metinleri ve belgelerinin okunması. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1) Mübahat S. Kütükoğlu, Osmanlı Belgelerinin Dili, İstanbul. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
| 2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Osmanlı Tarihi ile iegili orijinal kaynakları tanımak | ||||||||||
| 2 | Osmanlı Tarihi ile iegili orijinal kaynaklardan nasıl yararlanılacağını anlatmak | ||||||||||
| 3 | Osmanlı Tarihi ile iegili orijinal kaynakları yorumlamak | ||||||||||
| 4 | Belgeleri, aynı konuda yayınlanmış diğer bilgilerle karşılaştırmak ve eleştirmek | ||||||||||
| 5 | Belgeleri, gerekli ilmî çalışmalarda kullanmak | ||||||||||
| 6 | Konuları aynı olan belgeleri biraraya getirmek |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 141 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||